Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 lipca 2007, 12:04

autor: Michał Basta

Kompania Braci: Na linii frontu - zapowiedź - Strona 3

Company of Heroes: Opposing Fronts zapowiada się nadzwyczaj apetycznie. Widać wyraźnie, że Relic nie chce iść po najmniejszej linii oporu, ale stara się podtrzymać poziom pierwowzoru i wszystko wskazuje na to, że plan się powiedzie.

Ważnym elementem, który ulegnie poprawie, będzie pathfinding, czyli wyszukiwanie ścieżek, przez przemieszczające się oddziały. Twórcy stwierdzili, że w podstawowej wersji gry nie wszystko działało tak jak należy i teraz wszystko zostanie w tej kwestii dopięte na ostatni guzik. Oprócz tego ludzie z Relic chcą, aby gracze jak najlepiej wczuli się w kampanie, dlatego ich wybory będą odbijać się w kolejnych zadaniach. Za dobry przykład mogą posłużyć znane z poprzednika zadania w trakcie których musieliśmy odpierać wrogie ataki. Jeśli w ich wyniku zniszczeniu uległ jakiś budynek, to w kolejnej misji (o ile była rozgrywana w tym samym terenie) budowla również była zniszczona. Tego typu zależności ma być w Opposing Fronts znacznie więcej. Dużą rolę w trakcie potyczek będzie odgrywać pogoda, która w RTS-ach jest raczej dodatkiem graficznym, aniżeli elementem decydującym o wyniku starć. Tym razem w trakcie ulewnego deszczu należy mieć na uwadze to, że podmokły teren utrudni żołnierzom i pojazdom przemieszczanie się.

Pytanie za 10 punktów, jaką budowlę przedstawia obrazek.

Niestety na razie nie wiadomo za wiele na temat multiplayera. Autorzy trzymają wszystkie informacje w ścisłej tajemnicy, uchylając jedynie aspekty techniczne o współpracy z podstawową wersją gry. Otóż ludzie, którzy zainwestują jedynie w Opposing Force, a nie będą posiadać zwykłej wersji Company of Heroes, będą w stanie prowadzić pojedynki z ludźmi wyposażonymi w podstawkę, ale kierując jedynie Brytyjczykami lub Panzer Elite. Jeśli ktoś chciałby pograć Amerykanami lub regularną armią niemiecką, powinien zainwestować również w podstawową wersję.

Jak więc widać, Company of Heroes: Opposing Fronts zapowiada się nadzwyczaj apetycznie. Widać wyraźnie, że Relic nie chce iść po najmniejszej linii oporu, ale stara się podtrzymać poziom pierwowzoru i wszystko wskazuje na to, że plan się powiedzie. Jednak zweryfikowanie tych słów nastąpi dopiero w czwartej kwarcie obecnego roku, na kiedy została zapowiedziana wstępna premiera tytułu.

Michał „Wolfen” Basta

NADZIEJE:

  • dwie nowe strony konfliktu;
  • nowe kampanie dla pojedynczego gracza;
  • szereg udogodnień i nowych elementów (wpływ pogody, lepszy pathfinding).

OBAWY:

  • oby Brytyjczycy i Panzer Elite były dobrze zbalansowane.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.