Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 czerwca 2007, 19:01

autor: Emil Ronda

Uncharted: Drake's Fortune - zapowiedź - Strona 4

Naughty Dog przedstawiają Wam Uncharted. Crash był ikoną pierwszego PlayStation, a przygody Jaka i Daxtera stały się synonimem rozrywki na PS2. Teraz zdolni programiści mają zamiar wysmażyć grę, która ustali nową jakość rozrywki na PS3.

W kwestii wykorzystania SixAxisa wiadomo na razie, że żyroskop wykorzystamy w czasie przechodzenia nad potokiem po zwalonym drzewie (Nathan rozkłada ręce w celu lepszego balansu i delikatnie stawia kroki). Na pewno pojawią się też inne momenty, w których skupimy się na odpowiednim wychyleniu pada, być może przy huśtaniu się na lianach, bo wspinania się po nich nie zabraknie na bank.

W serii Jaku nie zabrakło pojazdów i jak się chce, to i w ciasnej dżungli najwyraźniej można je upchnąć. Już teraz możecie szykować paluchy na pomykanie jeepem wśród tropikalnej roślinności czy skuterem po wodach pełnych aligatorów. W tych dynamicznych sekwencjach też prawdopodobnie nie zabraknie wymiany ognia.

Graficzny skarb narodów

Wygląda na to, że posiadacze PlayStation 3 doczekają się wreszcie gry, która wygląda LEPIEJ, niż Gears of War. Największa zasługa w tym wspaniałej animacji (nie tylko postaci, ale również roślinności na wietrze), perfekcyjnego oświetlenia obiektów oraz szczegółowych, prawie nie powtarzających się tekstur. Ach, no i te cienie – w dżungli niemal wszystko rzuca własny, gładki cień (drzewa „wyposażone” są w swoiste stawy, dzięki czemu gałęzie gną się na wietrze, a każda rzuca własny cień) – grafika nabiera nowego znaczenia trójwymiarowości. Tu wszystko ma swoją głębię, a wrażenie odległości rośnie nieporównywalnie względem innych gier.

Marcus Fenix z Gears of War mnie przyuczał. Strzeżcie się!

Jedyny mankament, jaki daje się obecnie zauważyć, to słabe efekty niektórych wybuchów. Ogień wydobywający się z lufy pistoletu to biała plama – do poprawy. W przypadku kałacha jest już lepiej. Reszta nie pozostawia wiele do życzenia. Jeszcze trochę pracy nad lepszymi, bardziej szczegółowymi teksturami postaci i nie sposób będzie odlepić oczu od wydarzeń na ekranie. Mógłbym tak długo: o teksturach murów, które układają się w rożne wzory tworząc za każdym razem inne układy (żaden mur, ściana nie jest taka sama), o słońcu prześwitującym przez drzewa, o blasku pochodni rozlewającym się po roślinności i oblewającym postać bohatera czy o tym, że Twoje „oczy” będą musiały przyzwyczajać się do nagłych zmian w natężeniu światła. Muzyka bowiem zmieniać się będzie „inteligentnie” w zależności od następujących wydarzeń. Jeśli chodzi o efekty dźwiękowe, zacytuję szefa dźwiękowców z Naghty Dog, Bruce’a Swansona: „Jak wiele możesz zrobić w grze zamykając oczy i wsłuchując się w dźwięki? Im więcej, tym lepsza dźwiękowo jest gra, w którą grasz”.

Kochani, co ja Wam będę truł. Zapamiętajcie ten tytuł, niech wryje się w Waszą pamięć. Namiesza bowiem okrutnie i będą o nim mówić gracze całego świata.

Emil „Samuraai” Ronda

NADZIEJE:

  • najlepsza graficznie;
  • świetna fabularnie;
  • system walki podobny do tego z Gears of War;
  • dobrze zarysowane charaktery postaci.

OBAWA:

  • premiera Uncharted oznacza masowe zwolnienia lekarskie uczniów w szkołach i nawałnicę L4 w zakładach pracy.
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.