Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 czerwca 2007, 19:01

autor: Emil Ronda

Uncharted: Drake's Fortune - zapowiedź - Strona 3

Naughty Dog przedstawiają Wam Uncharted. Crash był ikoną pierwszego PlayStation, a przygody Jaka i Daxtera stały się synonimem rozrywki na PS2. Teraz zdolni programiści mają zamiar wysmażyć grę, która ustali nową jakość rozrywki na PS3.

Przygoda zaczyna się w chwili wydobycia trumny Francisa Drake’a przez poznaną całą trójkę. W środku nie znajdują ciała, lecz pamiętnik ze wskazówkami. Gdy miejscowi piraci (a gra dzieje się w czasach współczesnych) przypuszczają atak na poszukiwaczy, gracz przejmuje kontrolę i od razu zmuszony jest do wymiany ognia. Sytuacja wydaję się być beznadziejna, ale ekipę ratuje z opresji Victor z pomocą swojego wodolotu. Uciekają szczęśliwie. Dalszy trop prowadzi bohaterów do centrum amazońskiej dżungli, gdzie odnajdują wspomnianego niemieckiego U-boota. Dlaczego jego załoga została zdziesiątkowana i co w takim miejscu robi niemiecka łódź podwodna z okresu II Wojny Światowej? Jaki związek ma to z żyjącym w XVI wieku wielkim marynarzem Jej Królewskiej Mości i jego wielkim skarbem? Ostatecznym celem wyprawy okaże się zapomniana wyspa na Pacyfiku, gdzie znajdują się z ruiny hiszpańskiej kolonii sprzed wieków. Nie mówcie, że nie macie ochoty zagrać w Uncharted i odkryć kart tej historii...

Było SixAxisem tak nie wywijać...

Poszukiwacze Zaginionej Ćwiartki

Mamy do czynienia z reprezentantem popularnego gatunku action-adventure. Jest widok z trzeciej osoby i niesamowita precyzja animacji. Czy wiecie, że na ruchy Nathana składa się około 3 tysiące animowanych pozycji? Świetnie animowana postać Jaka na PlayStation 2 miała ich... 200! Na pewno zapowiedzi, że żaden ruch w grze się nie powtórzy, są mocno przesadzone, ale wygląda na to, że nie będziemy mogli narzekać na ich różnorodność. Nathan potrafi, niczym bohaterowie Gears of War, jednym przyciskiem schować się za drzewem czy murem i stamtąd prowadzić ostrzał. Tyle tylko, że robi to na dziesięć różnych sposobów i mówimy tu o tylko o pozycji stojącej: lekko ugięte kolana czy też wyprostowane, z podniesionym karabinem w jednej ręce czy też z opuszczoną lufą – by wymienić ledwie kilka opcji). Twórcy z Naghty Dog przywiązują do animacji bohatera ogromną wagę – jak sami twierdzą, starają się oddać najwierniej, jak to możliwe, fizykę ludzkiego ciała. Zapomnijcie też o zauważalnych przeskokach między pozycjami Nathana – tylko płynne przejścia animacji mają w Uncharted rację bytu.

Uświadczymy w grze sporo czystej akcji, soczystej strzelaniny. Nie wiadomo za wiele o rodzajach broni, ale wiemy już, że nie zabraknie popisowych akcji w stylu strzelania przez ramię bez patrzenia na cel (no-look-shot), czy nurkowania w zaroślach pod silnym ogniem nieprzyjaciela. Walka rozgrywać się będzie w półdystansie i bliskim zwarciu (żadnych ciosów karate czy innego aikido – potężny sierpowy w dobrym, angielskim stylu). Zapomnijcie o snajperskim typie pojedynków, tu liczyć się będzie szybka akcja i dynamiczne przemieszczanie się między osłonami terenu – krycie się w jednym miejscu nie będzie popłacać, gdyż inteligentny przeciwnik będzie starał się Ciebie zajść od ukrytej strony.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.