Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 czerwca 2007, 11:41

autor: Leniwce Ninja

LittleBigPlanet - zapowiedź - Strona 3

Wszyscy będziemy uzależnieni od tej gry. Choć może „gra” to nie do końca odpowiednie słowo. LittleBigPlanet to wynik kooperacji Sony z Szatanem.

Przeczytaj recenzję LittleBigPlanet - recenzja gry

Autorzy podkreślają, jak bardzo zależy im na wydobyciu z graczy potencjału kreatywnego, ale i na tym nie koniec. Inny cel, jaki postawili sobie i wszystkim obywatelom LittleBigPlanet, to stworzenie wirtualnej społeczności. Projektując własne etapy i dołączając je do tego kosmicznego świata, swoją kreatywnością będziemy mogli popisać się przed wszystkimi podłączonymi do PlayStation Network. Wygląda to podobnie jak w przypadku MySpace, ale z nieskończenie większym zasobem narzędzi i dżylion razy ładniejszym interfejsem. Stworzysz sobie własny profil, zaprosisz do siebie innych graczy, zawiążesz przyjaźnie, będziesz chodził w gości, wymieniał się elementami, wyrażał opinie... Głównym narzędziem pomiaru kreatywności będzie system ocen i rankingów. A jednak: nie zabraknie i konkurencji!

No to w drogę i do roboty!

Jak tak można? Stworzyć grę prosta i banalną, która wstrząsa całym światem i po pierwszych prezentacjach zbiera oceny tak entuzjastyczne, że aż niemożliwe, by gdzieś nie pojawił się ten niepokój, że jednak nie może być aż tak dobrze. Jasne, na siłę można szukać dziury w całym. Niektórych martwi na przykład, jak twórcy zamierzają radzić sobie z kontrolą zamieszczanych przez graczy treści. Wolność słowa wolnością słowa i zaufanie zaufaniem, ale przestrzeń LBP to kusząca perspektywa, choćby dla darmowej reklamy. Nie wspominając o rożnego rodzaju pomysłach na „propagowanie szkodliwych treści” (cokolwiek by to miało znaczyć i komu szkodzić naprawdę). Jak dotąd, nic nie wskazuje na to, aby dało się uniknąć jednostek żądnych wrażeń i obrażeń. Gdyby jednak Media Molecule chcieli zatrudnić moderatorów, którzy będą sprawdzać każdy z tysięcy wrzuconych do sieci poziomów przed udostępnieniem ich reszcie świata, to nawet nie chcemy wiedzieć, ile maili z CV dostaną w ciągu pierwszej doby od zamieszczenia ogłoszenia na ten temat.

Zwróć uwagę, jak pięknie faluje ten len, gdy stemplujesz na nim słońce (jaka szkoda, że to tylko nieruchomy obrazek!)

Niektórym może nie podobać się naiwność świata LBP. Problemem dla innych jest też brak połączonych jakąś fabułą, konkretnie sprecyzowanych misji, których wykonanie napełniłoby ich satysfakcją z dobrze wykonanej roboty. Interaktywność, estetyka, fizyka, zagadki mechaniczno-logiczne, przygody i możliwość wykazania się indywidualną kreatywnością to według części tzw. hardcore’owych graczy podobno za mało, by gra odniosła sukces poważniejszy niż entuzjazm pierwszego kontaktu. Ale oni też prędzej czy później spróbują, a potem nie zorientują się nawet, jak szybko wsiąkną w ten świat. Wszyscy będziemy uzależnieni od tej gry. I nic na to nie poradzimy.

Leniwce Ninja

NADZIEJA:

  • estetyka, fizyka, zagadki mechaniczno-logiczne, bajkowe przygody i możliwość wykazania się kreatywnością oraz uczestniczenia w zabawie z graczami z całego świata.

OBAWA:

  • produkt silnie uzależniający.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.