Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 maja 2007, 11:55

autor: Bartłomiej Kossakowski

Cipher Complex - zapowiedź - Strona 4

John Sullivan (w pewnych kręgach znany jako Cipher) to kolejny agent specjalny w historii gier video. A jednak jest coś, co wyróżnia go od reszty. Johnowi bliżej do Kratosa niż Bonda – jest niewiarygodnie brutalny, wciąż pragnie przelewu krwi.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Sam, Snake i John

Pierwsze udostępnione materiały graficzne sugerują, że spora część rozgrywki będzie miała miejsce w tajnej bazie, będącej zapewne jakąś starą, opuszczoną fabryką. Całość utrzymana jest raczej w mrocznej konwencji – dominują różne odcienie czarnego, szarości i niebieskiego, co nadaje grze specyficznego klimatu. Mało tu światła, co pozwoli naszej postaci chować się w różnych zakamarkach. Wykorzystywać będziemy nie tylko specyficzne oświetlenie, ale i otoczenie, w czym oczywiście pomogą nam ciekawie zaprojektowane poziomy. Autorzy obiecują ponad dwadzieścia etapów w pełnej wersji gry, co daje nadzieję, że poza bazą wroga zwiedzimy też inne tereny na wyspie.

Dużym i ładnym modelom zaleca się jednak unikania otwartego wybiegu.

Modele postaci są duże i ładne, ale to już standard. Nie spodziewajmy się więc rewolucji graficznej, ale z pewnością będzie to bardzo ładna i dopieszczona od strony wizualnej gra, która powinna Was zachwycić, jeśli macie duży telewizor wyświetlający obraz w wysokiej rozdzielczości. Za fizykę odpowiadać będzie słynny silnik Havok, co też jest pewnego rodzaju gwarancją jakości. O stronie dźwiękowej nie wiadomo na razie właściwie nic, choć nie spodziewajmy się jakiejś dużej ilości muzyki – może ona przecież niepotrzebnie popsuć atmosferę i napięcie. Z drugiej strony – gdy adrenalina zacznie działać, przy bardziej emocjonujących starciach powinny pojawić się odpowiednie kawałki. Czas pokaże, jak będzie naprawdę – być może twórcy udostępnią w przyszłości fragmenty ścieżki dźwiękowej. Warto pamiętać, że w tego typu grach odgłosy również mogą być bronią – zrobienie hałasu w odpowiednim momencie może pomóc w zwabieniu wroga w miejsce przygotowanej przez nas wcześniej zasadzki.

Sama rozgrywka ma zapewnić od ośmiu do dziesięciu godzin zabawy. Potem oczywiście będzie można przejść grę po raz kolejny na wyższych poziomach trudności, co jest większym wyzwaniem. Kolejnym miłym zwyczajem dotyczącym gier na konsole nowej generacji jest to, że prawie każda z nich dostaje już w obecnych czasach specjalne dodatki do pobrania z sieci i nie inaczej będzie tym razem. Krótko mówiąc – jeśli John pojawi się już w Waszym domu i go polubicie, jest duża szansa, że zostanie tam na dłużej.

Wyposażenie wnętrz do ściągnięcia z sieci.

Wygląda więc na to, że Sam Fisher i Snake już niedługo będą mieć poważnego konkurenta. Jedyne, co może w tej chwili martwić, to fakt, że gra wciąż nie ma oficjalnego wydawcy. Panowie z Edge of Reality sporo więc zaryzykowali, skupiając się na własnym dziecku, zamiast angażować się w kolejne komercyjne projekty z kolorowymi zwierzakami w roli głównej. Oby znalazł się ktoś z dużym portfelem, kto doceni ich trud.

Bartłomiej Kossakowski

NADZIEJE:

  • ciekawy system walki wykorzystujący adrenalinę, pozwalającą wykonywać ataki specjalne;
  • pierwsza skradanka, w której akcja będzie naprawdę intensywna;
  • nóż jako główne narzędzie zbrodni;
  • inteligentni i nieprzewidywalni przeciwnicy.

OBAWY:

  • wciąż brak oficjalnego wydawcy – to może sporo opóźnić premierę gry;
  • mało zróżnicowane lokacje – miejmy nadzieję, że to się jeszcze zmieni.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.