Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 maja 2007, 11:55

autor: Bartłomiej Kossakowski

Cipher Complex - zapowiedź - Strona 4

John Sullivan (w pewnych kręgach znany jako Cipher) to kolejny agent specjalny w historii gier video. A jednak jest coś, co wyróżnia go od reszty. Johnowi bliżej do Kratosa niż Bonda – jest niewiarygodnie brutalny, wciąż pragnie przelewu krwi.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

John Sullivan (w pewnych kręgach znany jako Cipher) to kolejny agent specjalny w historii gier video. A jednak jest coś, co wyróżnia go od reszty. Johnowi bliżej do Kratosa niż Bonda – jest niewiarygodnie brutalny, wciąż pragnie przelewu krwi. Morduje hurtowo, ale z wyrafinowaniem. Kolejne jego misje to nic innego, jak wielogodzinny taniec śmierci. To zabójczy trans, z którego John wychodzi dopiero po pokonaniu ostatniej ofiary. Sullivan nie lubi chować się w cieniu – gdy adrenalina zaczyna działać, biega i morduje każdego, kto stanie na jego drodze. John nie przepada też za bronią palną – jego ulubione narzędzie zbrodni to nóż. Używając go, widzi z bliska ból i cierpienie na twarzy umierających wrogów.

Zaraz zacznie się rzeź...

John Sullivan to główny bohater Cipher Complex – nowej produkcji studia deweloperskiego Edge of Reality, którego pracownicy maczali palce w takich grach jak Over the Hedge (zręcznościówka dla dzieci na podstawie filmu animowanego o zwierzaczkach), Rybki z Ferajny (jak wyżej, tyle że bohaterami są uśmiechnięte i wesołe rybki) czy The Sims (chyba najlepiej sprzedająca się gra na pecety w historii – jeśli masz młodszą siostrę, na pewno w nią grała).

Wyjście z cienia

Dzięki takim tytułom jak Cipher Complex możemy dowiedzieć się, co naprawdę siedzi w głowach ludzi, którzy dostarczają przyjemnej, zabawnej i grzecznej rozrywki dzieciakom na całym świecie. Dorzućcie do wymienionych wcześniej, stworzonych przez nich gier konwersje Tony’ego Hawka oraz Pitfalla a zrozumiecie, że panowie z Edge of Reality po prostu nie mogli dłużej wytrzymać. Słodycz, cukierkowy klimat, tekstury wesołych rybek i modele uśmiechniętych, mamroczących postaci z The Sims wypełniały ich mózgi i w końcu doprowadziły do eksplozji. Teraz Edge of Reality stworzy grę, w której chodzi o mordowanie. Grę, w której jednym z najważniejszych czynników jest agresja i która – jak twierdzą autorzy – zrewolucjonizuje gatunek skradanek.

Warto docenić szczerość pracowników tego studia deweloperskiego – przyznają otwarcie, że w tamte projekty angażowali się raczej dla pieniędzy czy zdobycia doświadczenia, a ta gra będzie pierwszą, która jest ich i tylko ich dziełem. Poza funduszami, potrzebowali też odpowiedniego sprzętu, pozwalającego w pełni zrealizować ich wizję. Doczekali się – na półkach sklepowych prawie całego świata znajdują się już konsole Xbox 360 i PlayStation 3 i to właśnie z myślą o nich powstaje ten tytuł. Pozostaje mieć nadzieję, że gra odniesie sukces, by w przyszłości zamiast przyjmować zlecenia od wielkich koncernów pracownicy tego studia mogli też bezstresowo realizować własne pomysły.

Oby nie zabrakło nam odwagi by bezstresowo realizować własne pomysły.

A na czym ma polegać zapowiadana przez nich rewolucja w gatunku? Choć gra ma być skradanką, nie będziemy wciąż siedzieć w cieniu i czaić się po kątach. Zdaniem twórców Cipher Complex, bohaterowie innych tego typu produkcji ruszają się za mało, zbyt wolno, a akcja staje się monotonna. Oni chcą tego uniknąć. Tworzą grę o polowaniu i agresji. Chowanie się jest dla pozbawionych siły mięczaków, a oni chcą mieć silnego bohatera. Będzie dynamicznie, czeka nas niezwykle intensywna, wymagająca nie tylko skupienia, ale i refleksu przygoda z kilkoma nowymi dla tego rodzaju gier elementami.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.