Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 maja 2007, 12:00

autor: Artur Falkowski

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 - przedpremierowy test - Strona 3

Chociaż opisywana przez nas wersja zawiera jedynie niewielki wycinek możliwości końcowego produktu, widać już, że zwolennicy taktycznych strzelanin online powinni być wniebowzięci.

Udostępniona w wersji beta mapa została nazwana Calavera, co w języku hiszpańskim oznacza czaszkę, będącą w Ameryce Łacińskiej symbolem Święta Zmarłych. Przyznać trzeba, że lokacja jest rzeczywiście zabójcza. Dość rozległy, zróżnicowany w pionie teren opuszczonej wioski stwarza wiele możliwości zajścia przeciwników od tyłu, ukrycia się w zrujnowanych domach czy też prowadzenia ostrzału z góry. Twórcy mapy postawili na wąskie przejścia, ciasne wnętrza częściowo zniszczonych budynków oraz niewielką ilość otwartych przestrzeni. Nie ma więc co liczyć na radosne bieganie z karabinem w dłoni. Tutaj trzeba dokładnie opracować każdy kolejny krok, by przez własną nieuwagę nie znaleźć się w pułapce bez wyjścia. Mapa jest dosyć rozległa i spokojnie mogłoby zmieścić się na niej więcej niż 12 graczy, co w testowanej przez nas wersji było górnym limitem uczestników starcia.

Zróżnicowanie terenu pozwala znaleźć wiele miejsc wprost wymarzonych dla snajperów.

Oprawa graficzna prezentuje się nieźle. Niestety odstaje od tego, co możemy oglądać w GRAW 2 na X360. Podobnie jak w poprzedniej części gry, znany z konsoli widok z perspektywy trzeciej osoby został zastąpiony klasycznym FPP. Twórcy postarali się o realistyczne, dosyć szczegółowe odwzorowanie wyglądu postaci. Podobnie ma się sprawa w przypadku uzbrojenia; od razu rzuca się w oczy, że dołożono wszelkich starań, by gracze mieli wrażenie, że ich postacie trzymają w rękach prawdziwą broń, a nie jakieś plastikowe, połyskujące sztucznością zabawki. Samo otoczenie jest nieco monotonne, ale można to złożyć na karb specyfiki spalonych słońcem meksykańskich pustkowi. Miejmy jednak nadzieję, że w pełnej wersji gry pojawi się więcej typowo miejskich lokacji, które będą miłym urozmaiceniem. Niezbyt dobrze wyglądają niektóre tekstury budynków. Są dosyć rozmyte, co przywodzi na myśl nieco starsze produkcje i mocno odstaje od poziomu prezentowanego przez dzisiejsze gry. Z kolei efekty wybuchów potrafią zrobić wrażenie, a widać je nawet z dużej odległości.

Rozgrywka online toczyła się bez większych opóźnień. Trochę gorzej było w przypadku meczy, w których uczestniczyła maksymalna liczba graczy (12). Tutaj zabawa nie przebiegała już tak płynnie. Powinniśmy jednak pamiętać, że opisywana przez nas wersja gry jest jedynie klientem służącym do testowania trybu multiplayer. Zapewne twórcy skorzystają z nabytych dzięki niemu doświadczeń i poprawią ten aspekt rozgrywki.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.