Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 maja 2007, 12:00

autor: Artur Falkowski

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 - przedpremierowy test - Strona 2

Chociaż opisywana przez nas wersja zawiera jedynie niewielki wycinek możliwości końcowego produktu, widać już, że zwolennicy taktycznych strzelanin online powinni być wniebowzięci.

Wspomniany podział jest szczególnie widoczny w trybie Recon versus Assault, w którym buntownicy mają za zadanie chronić trzech stanowisk broni przeciwlotniczej, podczas gdy Amerykanie muszą je wysadzić, by umożliwić dokonanie nalotu z powietrza. Zabawa po stronie Duchów kładzie większy nacisk na kooperację, ukrywanie się i eliminowanie tylko bezpośrednio zagradzających nam drogę przeciwników lub ewentualnie przemykanie za ich plecami. Przy umiejętnej kooperacji można ukończyć misję nikogo nie zabijając. Trzeba jednak przy tym uważać, by samemu nie zginąć, ponieważ amerykańscy żołnierze mogą powrócić na pole bitwy dopiero po wysadzeniu w powietrze jednego z trzech systemów przeciwlotniczych. Z kolei obrońcy nie muszą się aż tak kryć. Mogą albo urządzić polowanie na przemykających między budynkami wrogów, albo przygotować zasadzkę w pobliżu chronionych przed atakami nieprzyjaciela pojazdów.

Chociaż sam wybuch robi wrażenie, to już ogień nie prezentuje się tak okazale. Jest zbyt płaski.

Smaku zabawie dodaje wprowadzenie podziału żołnierzy na różniące się uzbrojeniem klasy, inne dla każdej z grup. Amerykanin może ruszyć do walki jako uzbrojony w standardowy karabin strzelec, nastawiony na walkę na odległość snajper oraz zwiadowca, który dzięki wykrywaczowi bicia serca może zlokalizować miejsca pobytu wrogów i nanieść je na mapę, by ci stali się widoczni dla sojuszników (oznakowany wróg otoczony jest na wyświetlaczu charakterystycznym, czerwonym rombem). W tym miejscu warto zauważyć, że Duch, który polegnie na polu walki, również ma możliwość nanoszenia pozycji wroga na mapę. W tym celu może przełączać widok w pobliże swoich towarzyszy i rozglądając się na boki, zaznaczać zauważonych przeciwników. Oznakowany w ten sposób buntownik nie ma lekko i jeżeli nie zostanie na czas uratowany przez towarzyszy, stanie się niechybną ofiarą polowania. Buntownicy również dostali do dyspozycji trzy odmienne klasy postaci, a są to: odpowiednik amerykańskiego strzelca – szturmowiec, idealny do odpierania ataków wroga ogniem zaporowym żołnierz wsparcia (wyposażony w lekki karabin maszynowy) oraz będący jedynym ratunkiem dla oznakowanych graczy Scrambler, który może sprawić, że zdradzające pozycję jego towarzyszy romby znikną z wyświetlaczy przeciwników.

Drugim z udostępnionych w testowanej przez nas becie trybów był klasyczny drużynowy deathmatch, którego zasady nie odbiegały od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne tego typu produkcje. Tutaj również wybieramy określoną klasę postaci. W tym rodzaju rozgrywki nie ma różnic między drużynami. Wszyscy gracze mogą wcielić się w jedną z pięciu ról: znanych z wcześniej opisanego trybu strzelca, szturmowca, żołnierza wsparcia oraz snajpera, a także wyposażonego w karabin z granatnikiem eksperta od ładunków wybuchowych.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.