Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 kwietnia 2007, 13:13

autor: Artur Falkowski

Loki - pierwsze wrażenia - Strona 2

Tytuł dołączy do liczącej wiele pozycji listy spadkobierców Diablo. Nie mają się czego wstydzić – umiejętne czerpanie z dobrych wzorców to nie grzech.

Przeczytaj recenzję Loki - recenzja gry

Wszystkie rzeczywistości zostały stworzone w oparciu o mityczne, a nawet historyczne wydarzenia. Dlatego też, przemierzając Helladę, weźmiemy udział w wojnie bogów, spotkamy samego Achillesa, a nawet przyczynimy się do upadku Troi. Będziemy wspierani przez silnego sojusznika, naszym przewodnikiem i doradcą zostanie bowiem nie kto inny, jak sama bogini mądrości – Atena. Z kolei odwiedzając krainę wikingów zostaniemy rzuceni w wir wydarzeń, które pogrążyły świat w chaosie na krótko przed rozpoczęciem Ragnaroku, nordyckiego odpowiednika apokalipsy. Set połączył swoje siły z Hel, władczynią Nilfheimu i boginią śmierci. Oba bóstwa zebrały swe armie i rozpoczęły najazd na nordyckie ziemie. W Egipcie będziemy musieli sprzymierzyć się z boginią Izydą i pomóc jej odnaleźć rozczłonkowane przez Seta ciało Ozyrysa, a następnie przywrócić je do życia w położonej w Dolinie Królów świątyni Anubisa. Świat Azteków odwiedzimy w trakcie historycznego wydarzenia, jakim był najazd Corteza na stolicę kraju, Tenochtitlan. Nasz bohater prowadzony przez boga-węża Quetzalcoatla będzie musiał odeprzeć atak konkwistadorów, zatopić hiszpańskie okręty i przekonać boga śmierci, Mictlantecuhtli, do przeprowadzenia specjalnego rytuału – ostatniej szansy Azteków na uratowanie ich kraju.

Czymże byłaby gra RPG bez przedziwnych, fosforyzujących symboli?

Sama rozgrywka nie odbiega zanadto od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne tego typu produkcje. Przemierzymy liczne poziomy i pokonamy tysiące potworów, zdobywając po drodze doświadczenie oraz przeróżne przedmioty. Będziemy mogli je następnie wykorzystać do przekształcenia własnej broni albo pancerza, nadania im nowych właściwości bądź po prostu zwiększenia statystyk. Sami jednak tego nie dokonamy; trzeba będzie poszukać w pobliskiej osadzie kowala, który za pewną opłatą połączy oręż z dostarczonym mu kruszcem i runami. Warto zauważyć, że każda broń będzie dzieliła się na części, które będzie można indywidualnie poprawiać i modyfikować. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskamy ponad tysiąc możliwości kombinacji zbroi oraz broni. Będzie więc z czego wybierać i czym walczyć.

Ciekawie zapowiada się zastosowany przez Cyanide system umiejętności i magii. Otóż wszyscy bohaterowie, poza sobie właściwymi zdolnościami, będą mogli poszukiwać wsparcia u swoich bogów. Każdy z herosów będzie miał do wyboru trzech niebiańskich sojuszników, którzy wyposażą go w dodatkowe umiejętności. Przykładowo grecka wojowniczka będzie mogła zwrócić się o pomoc do Aresa, boga wojny, Ateny, bogini mądrości albo opiekunki myśliwych (a zatem łuczników), Artemidy. Nic nie będzie stało na przeszkodzie, by zrezygnować z nadprzyrodzonej pomocy albo wręcz przeciwnie – modlić się do wszystkich trzech istot nadprzyrodzonych. Każdy z bogów w zamian za oferowaną pomoc żądać będzie daniny w postaci dziesiątej części zdobywanych punktów doświadczenia. Według słów prowadzącego prezentację, każde z bóstw umożliwi nam poznanie 20-25 dodatkowych umiejętności. Te natomiast, zgodnie z panującą ostatnio modą, przedstawione zostały w formie czytelnych i przejrzystych drzewek, co dość szybko pozwoli nam na orientację w sytuacji.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.