Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 marca 2007, 10:12

autor: Michał Basta

Empire Earth III - przed premierą - Strona 2

Empire Earth III zapowiada się nadzwyczaj smakowicie. Coś dla siebie powinni w niej znaleźć zarówno weterani, jak i nowicjusze, którzy mają już dość sztampowych i mało urozmaiconych strategii czasu rzeczywistego.

Przeczytaj recenzję Empire Earth III - recenzja gry

W przeciwieństwie do wspomnianej wyżej produkcji ze studia Big Huge Games Empire Earth III umożliwi nam również prowadzenie ofensywnych działań z poziomu taktycznego. Chodzi tutaj konkretnie o zastosowanie specjalnych broni, które są ciekawym i oryginalnym rozwiązaniem. Otóż dzięki nim będziemy w stanie szybko zniszczyć lub bardzo poważnie osłabić przeciwnika w wybranym przez nas rejonie. Za dobry przykład może posłużyć nalot dywanowy, który wysłany na prowincje wroga, zada mu ogromne straty, co znacznie ułatwi nam atak. Jeśli z kolei jesteśmy w defensywie, to warto przyjrzeć się kolejnej niespodziance, jaką jest trzęsienie ziemi. Dzięki tej możliwości będziemy mogli na posiadanym przez nas terytorium wszystko zrównać z ziemią po to, aby nic nie wpadło w łapy oponenta (oczywiście jeśli jesteśmy pewni, że decydujące starcie przegramy). Tutaj wychodzi na jaw kolejne ciekawe rozwiązanie, a mianowicie zachowanie budynków i oddziałów. W wielu strategiach czasu rzeczywistego, gdzie mieliśmy do czynienia z trybem podbijania kolejnych prowincji, wraz z postępami pogłębiała się monotonia. Dlaczego? Ponieważ za każdym razem trzeba było budować bazę od podstaw, produkować jednostki i po raz setny prowadzić identyczne działania bojowe. Tym razem sprawy będą wyglądać inaczej, ponieważ raz postawione budynki oraz wyprodukowane oddziały nie znikną nagle z danej prowincji. Będą na niej czekać, aż do kolejnego starcia z przeciwnikiem. Dlatego ważne stanie się nie tylko zrównanie wroga z ziemią, ale również zachowanie wystarczającej liczby oddziałów, które w razie czego odeprą kolejny wrogi szturm. Dzięki temu potyczki powinny stać się o wiele bardziej dynamiczne i dramatyczne.

Sielankowe obrazki należą do rzadkości.

Kolejną rewolucję przejdą strony biorące udział w konflikcie. Jak dobrze pamiętamy, w poprzednich częściach cywilizacji było sporo, jednak w gruncie rzeczy różnice między nimi były tak nieznaczne, że praktycznie nie miały wpływu na przebieg rozgrywki. Tym razem postanowiono zrezygnować z ilości na rzecz jakości. Pod wpływem tej decyzji w grze natkniemy się „tylko” na trzy zupełnie różne strony: Western (Zachód), Far Eastern (Daleki Wschód) oraz Middle East (Bliski Wschód). Każda z cywilizacji będzie wyróżniać się niepowtarzalnymi cechami. Ogólnie rzecz biorąc Western będzie koncentrować się przede wszystkim na jakości swoich oddziałów, Far Eastern na ich liczebności, natomiast Middle East stanie się wypadkową poprzedników. Opis stron jest dość pobieżny, ponieważ jak zapewniają twórcy drzewka technologiczne będą na tyle rozbudowane, że każdy z graczy otrzyma możliwość stworzenia własnej i jedynej w swoim rodzaju nacji.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.