Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 kwietnia 2007, 12:04

autor: Emil Ronda

Forza Motorsport 2 - zapowiedź - Strona 3

Szykuje nam się, moi drodzy, kompletna gra wyścigowa. W dodatku piękna i dopieszczona. Zapewni doskonałe wrażenia graczom nie mającym dostępu do Xbox Live Gold, a tym którzy są „złoci” radzę najpierw przełknąć ślinę i zapiąć pasy, zanim ją uruchomią.

Przeczytaj recenzję Forza Motorsport 2 - recenzja gry

Jak gracz Xboxa jeździć nauczył

Drivatar to takie sprytne, sztuczne bydlę, które obserwując jak gracz jeździ konkretnymi modelami samochodów, stara się bazować na jego zachowaniu przy załączeniu pewnych własnych modyfikacji do stylu jazdy. Traktujcie Drivatara jako swoistą sztuczną inteligencję, której zadaniem jest nieustanna nauka. Nauczycielem jest gracz. Drivatar potrafi przejąć od nas najlepsze cechy prowadzenia danego wozu, ale i nauczyć się też złych nawyków, np. zbyt wczesnego czy spóźnionego hamowania. Wykorzystując ten system będziecie mogli wystawić do wyścigu swoje unikalne samochody, wcale samemu nie zasiadając za kierownicą, a pozwalając poprowadzić konsoli (system AI rozpozna, jakich dokonaliście modyfikacji i spróbuje wykorzystać co lepsze cechy upgrade’owanego przez Was pojazdu). Podstawową jednak cechą Drivatara ma być to, że zapewni nam różny przebieg wyścigu, choćbyśmy powtarzali go po kilkanaście razy pod rząd na tych samych ustawieniach, z tymi samymi samochodami. Jazda „jak po sznurku” konsolowych przeciwników? Sorry, nie ten adres, nie ta gra.

Wyobraźcie sobie, ile pracy trzeba włożyć, żeby stworzyć taki szkielet.

World of Warcraft na benzynę

Nie można zapomnieć o możliwościach sieciowych Xboksa 360 i Forza 2 skwapliwie będzie z nich korzystać. Przy tej okazji warto wspomnieć, że teamy developerskie odpowiedzialne za opisywaną grę oraz za Project Gotham Racing 3 wymieniają się swoimi doświadczeniami, stąd też Forza będzie posiadać coś na wzór Gotham TV, czyli możliwość oglądania najróżniejszych wyścigów rozgrywających się w Internecie. Podobnie jak w PGR3, także i w Forzy znajdziemy oficjalne turnieje. Na zasadzie owej wymiany doświadczeń, programiści nie kryją, że być może czwarta część Projecta również zapożyczy kilka rozwiązań. Choć o sposobach zabawy w sieci niewiele wiadomo (ścigać się będzie mogło na raz co najmniej 12 kierowców, a liczba ta może pójść jeszcze w górę), to jednak wiadomo już, jak z grubsza wyglądać będzie swoista giełda internetowa samochodów, a raczej – rzec można – system aukcyjny. Być może wielu z Was miało ostatnio możliwość poznania szczegółów na ten temat dzięki naszym newsom, ale przypomnę, że będziemy mieli do czynienia z naprawdę rozbudowanym systemem aukcji, na której będziemy mogli nabywać i sprzedawać samochody ustalając przy tym bardzo szczegółowe charakterystyki, takie jak cenę minimalną, czas trwania czy odpowiednik opcji „kup teraz”. Jeśli uważacie, że sprzedajecie prawdziwy rarytas, może warto będzie za dodatkowe pieniążki wyróżnić swoją aukcję? Każdy samochodów będzie opisany wieloma informacjami, takimi jak ilość przejechanych mil/kilometrów, liczba poprzednich właścicieli, całkowity czas jazdy, koszty napraw, liczba wyścigów/zwycięstw itp. Wszystkie te aukcyjne operacje będziecie mogli wykonywać także przy pomocy komputera PC za sprawą strony www.forzamotorsport.net, na której już widać, że stanie się ona centrum informacji o koncie gracza.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.