Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 lutego 2007, 14:23

The Elder Scrolls IV: Shivering Isles - zapowiedź - Strona 2

Z kontaktu z Shivering Isles zadowoleni powinni być wszyscy wielbiciele Obliviona, o ile oczywiście przypadnie im do gustu ta dziwaczna otoczka towarzysząca eksploracji krainy Sheogoratha.

Prócz zwykłych chatek służących jako dach nad głową mniej lub bardziej walniętym mieszkańcom krainy Sheogoratha, znajdziemy w nowym świecie również inne, interesujące przybytki. Na przykład w Crucible zlokalizowane jest Muzeum Osobliwości, zajmujące się kolekcjonowaniem unikatowych przedmiotów. Gracz może je wspomóc, ofiarując kustoszowi znajdowane tu i ówdzie graty. Na odnalezienie czeka w sumie piętnaście tego typu artefaktów.

Na granicy obu krain zlokalizowana jest jeszcze jedna wieś, nosząca dającą dużo do myślenia nazwę Split. Osada ta podzielona jest na dwie części, które zamieszkiwane są przez zwykłych ludzi oraz ich... sobowtórów. Chaos związany z występowaniem klonów wymagać będzie oczywiście Twojej interwencji. Przywrócenie do normy sytuacji w tej mieścinie jest jedną z przewidzianych przez twórców misji pobocznych.

Nowe stwory i bronie

Podczas eksploracji nowych terenów napotkamy nieznane w Cyrodiil rośliny (w sumie 32 okazy), z których będzie można warzyć mikstury, a także dziesięć nieprzyjaznych stworów, gotowych do walki na śmierć i życie o każdej porze dnia i nocy. Większość wprowadzonych do rozszerzenia wrogów dysponuje unikatowymi cechami, np. Ballywog – niewielki, ale za to bardzo irytujący zwierzak – potrafi regenerować energię, podobnie jak znane z pierwowzoru trolle. Różnica polega na tym, że do odnowienia sił witalnych stworek potrzebuje wody, dlatego jedyną rozsądną taktyką podczas próby jego eksterminacji, jest wywabienie go na ląd. W południowej części krainy napotkamy natomiast Scalony, doskonale kamuflujące się monstra z bagien, które stają się widzialne dopiero podczas zadawania ciosów. Przewagę potwora można jednak zniwelować przy pomocy zaklęć wykrywających życie. Ostatnim z ujawnionych przez Bethesda Softworks przeciwników jest Gnarl – drzewo, które staje się większe i groźniejsze po każdym zadanym ciosie. Zwolennicy walki w zwarciu będą musieli zatem znaleźć alternatywny sposób na wyeliminowanie tego stwora.

Dawnfang – nowy miecz, który zyskuje bonus do obrażeń za każdego zabitego wroga.

Niespodzianki czekają nas także w kwestii udostępnionego w rozszerzeniu oręża. Bardzo ciekawie zapowiada się zwłaszcza jedna broń – magiczny miecz o nazwie Dawnfang, którego unikatowe właściwości ujawniają się po wschodzie słońca. Zabicie wroga spowoduje, że klinga stanie się skuteczniejsza w ataku, a co za tym idzie – bardziej śmiercionośna. Niestety po zapadnięciu nocy bonus dodawany do obrażeń zostanie bezpowrotnie utracony. Broń zmieni przy okazji swoją nazwę na Duskfang.

Czarny humor mile widziany

Solidnie eksploatujący podstawową wersję Obliviona gracze mieli okazję poznać przewrotną naturę Sheogratha dzięki specjalnemu zadaniu, polegającemu na doprowadzeniu do obłędu mieszkańców przygranicznej wioski Border Watch. W Shivering Isles przekonacie się, że spadające z nieba płonące psy, to zaledwie jedno z mniej makabrycznych doświadczeń, jakie Daedryczny książę przygotowuje dla swoich wrogów.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.