Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 października 2006, 10:27

autor: Jacek Hałas

Anno 1701 - zapowiedź

Do premiery Anno 1701 pozostało niewiele czasu, premiera zapowiada jest bowiem na koniec października. Gra zapowiada się nadzwyczaj dobrze.

Przeczytaj recenzję Anno 1701 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Produkowane u naszych zachodnich sąsiadów kolejne odsłony sagi Anno darzę naprawdę ogromną sympatią. Przeważnie jest tak, iż wydawane w dość regularnych odstępach czasu strategie ekonomiczne niespecjalnie przypadają mi do gustu. Obcowanie z produktami ze wspomnianej wyżej serii zawsze sprawiało mi jednak dużą przyjemność. Przemawiał za tym między innymi stonowany charakter rozgrywki, a także przemyślany system zależności, rządzących zakładanymi przez nas koloniami. Nie bez znaczenia był również fakt, iż intensywny rozwój militarny zepchnięto zdecydowanie na dalszy plan. Było to szczególnie widoczne w pierwszej części serii, czyli Anno 1602. Sequel (a raczej prequel) zaoferował już bowiem etapy, w których musieliśmy się skoncentrować wyłącznie na prowadzeniu działań wojennych.

Podobnie jak w wielu innych strategiach, nie do końca zachowane zostaną proporcje pomiędzy wielkością budynków, a zamieszkujących świat gry ludzików.

Na ogłoszenie rozpoczęcia prac nad kolejną odsłoną sagi musieliśmy poczekać kilka dobrych lat. Anno 1503 ukazał się bowiem pod koniec 2002 roku. Pomimo tego, iż gra ta doczekała się oficjalnego dodatku, wiele osób o serii tej mogło już całkowicie zapomnieć. Z obietnicy wydania trzeciej części sagi powinniśmy się jednak cieszyć. Wygląda bowiem na to, że zaoferuje ona wszystkie te elementy, które przesądziły o ogromnym sukcesie poprzednich odsłon serii. Jednocześnie finalny produkt zostanie w znaczący sposób odświeżony, głównie za sprawą wyśmienicie zapowiadającej się oprawy wizualnej. Można więc stwierdzić, iż seria ta zdaje się rozwijać w zbliżony sposób do RollerCoaster Tycoona. Mieliśmy już bowiem do czynienia z dwiema rozbudowanymi strategiami, rozgrywanymi w dwuwymiarowym środowisku. Trzecia część zaoferuje już jednak pełne 3D.

Jak już wyżej wspomniałem, wymiana silnika graficznego bez dwóch zdań będzie jedną z najpoważniejszych zmian, których po nowej odsłonie serii Anno będziemy się mogli spodziewać. Dobrze byłoby już teraz przedstawić kilka faktów, które powinny wydać się Wam bardzo interesujące. W przeciwieństwie do poprzednich części, w których ograniczeni byliśmy do rzutu izometrycznego, tym razem będziemy mogli dowolnie sterować kamerą, czy też dokonywać efektownych przybliżeń obrazu. Trzeba przyznać, iż wykreowany przez niemieckich programistów świat prezentuje się bardzo obiecująco. Na szczególną uwagę zasługują oczywiście przepięknie wykonane wyspy, na których będziemy mogli zakładać kolejne kolonie. To samo tyczy się stawianych w trakcie zabawy budynków, które na chwilę obecną sprawiają wrażenie wykonanych w bardzo szczegółowy sposób.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?