Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 października 2006, 12:22

autor: Wojciech Gatys

Sam & Max: Season 1 – Culture Shock - przed premierą - Strona 3

Motywy takie jak „wyciąganie meldunku z wnętrza kota”, „poszukiwanie zaginionej Wielkiej Stopy” i „największy na świecie kłębek włóczki” na zawsze przeszły do historii gier komputerowych. Fani chcieli więcej przygód Sama i Maxa.

Oryginalne Sam & Max Hit the Road znane było również z sympatycznych, zręcznościowych mini-gierek, które napotykaliśmy w trakcie przygód. Znajdziemy je także w nowych epizodach – na przykład ściganie przestępców wozem Freelance Police pozwoli zarobić pieniądze potrzebne na zakup bardzo drogiej, eksperymentalnej broni z katalogu firmy Bosco. Oczywiście i tu nie obyło się bez markowego humoru – najpierw musimy podjechać blisko ściganego, następnie przestrzelić mu tylny reflektor, a wreszcie wyprzedzić i wlepić wysoki mandat za... brak świateł. Sam i Max czasem lubią naciągać przepisy...

W każdym kolejnym odcinku odkrywać będziemy kolejne dzielnice miasta i otrzymamy trudne kryminalne sprawy do rozwiązania. A będzie ich mnóstwo – problemy nastoletnich gwiazd, które nie umieją poradzić sobie w dorosłym życiu, sekty kontrolujące umysły, fałszowane taśmy z ćwiczeniami gałek ocznych... że o epidemii „hiperaktywnego zapalenia pęcherza” nie wspomnę. Każdy odcinek to około 3-4 godzin zabawy, a więc z jednej strony nie powinniśmy się znudzić długim klikaniem, a z drugiej – przy ogromnej intensywności akcji i zabawy – wystarczająco, aby zachęcić nas do zakupu kolejnego odcinka.

A to zdjęcie z albumu pamiątkowego.

Tak naprawdę sukces serii zależy od odcinka Culture Shock, który w ciągu najbliższych tygodni udostępniony zostanie na oficjalnej stronie TellTale Games. Jeżeli trójwymiarowy Sam i Max przypadnie do gustu wymagającej, ale z drugiej strony – mocno wyposzczonej klienteli, decyzja o przejęciu serii była strzałem w dziesiątkę i możemy się spodziewać, że obaj detektywi będą „żyli długo i szczęśliwie”. Jeżeli jednak coś pójdzie nie tak (a ja, jako dyżurny czarnowidz już się tego obawiam) – TellTale Games nie tylko nie zwrócą się koszty „własności intelektualnej” LucasArts, ale prawdopodobnie producenci i programiści zostaną szybko utopieni w smole i wytarzani w pierzu przez zawiedzionych fanów Sama i Maxa. Nieraz już zdarzało się, że „stara, dobra marka” przejęta przez nowy team programistyczny traciła całą swoją renomę. Oby TellTale Games mieli więcej wspólnego z Crystal Dynamics niż Beautiful Game Studios...

Mimo swego czarnowidztwa i – co zaznaczyłem na początku – średniej sympatii do oryginalnej produkcji LucasArts, trzymam jednak kciuki za tę grę. Dlaczego? Bo jeśli producenci zbiją majątek na Samie i Maksie, to na pewno dołączy do nich Ron Gilbert i Tim Schafer, którzy dadzą się przekonać do stworzenia kolejnych odsłon takich cudownych gier jak Day of the Tentacle czy Monkey Island. A wtedy mogę nawet dać Maxowi buziaka. Nie takie rzeczy się robiło dla idei...

PS Koniecznie wpadnijcie na oficjalną stronę gry – http://www.telltalegames.com/sam_and_max. Nawet jeśli nowy Sam i Max będą kiszką, warto się pośmiać korzystając z generatora komiksów i czytając oryginalne dzieła Steve’a Purcella. Siekieraut!

Wojtek „Malacar” Gatys

NADZIEJE:

  • długo oczekiwany powrót Sama i Maxa!
  • pasja i poświęcenie producentów;
  • interaktywność i ciekawe lokacje;
  • humor; ha-ha.

OBAWY:

  • czy twórcy nie ZA BARDZO się starają?
  • i czy podołają bardzo ambitnemu zadaniu?
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.