Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 stycznia 2008, 17:14

autor: Jacek Hałas

Turok - zapowiedź - Strona 3

Być może niektórych z Was zaskoczy to, iż wirtualny Turok liczy sobie już prawie dziesięć lat. Wydaną w 1997 roku pierwszą część tej serii dość dobrze jeszcze pamiętam, tym bardziej iż był to tytuł pod wieloma względami przełomowy.

Przeczytaj recenzję Turok - recenzja gry

Turok będzie śmigał na najnowszym silniku Unreala, który w ostatnim czasie cieszy się ogromną popularnością wśród producentów trójwymiarowych gier akcji. Nikogo nie powinno więc dziwić to, iż gra prezentuje się obiecująco. Jak już wcześniej wspomniałem, zapowiadany shooter będzie w głównej mierze stawiał na większe przestrzenie, zamiast wąskich korytarzy, nie dających pola do popisu. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, iż nie odbije się w to żaden widoczny sposób na poziomie szczegółowości prezentowanego świata. Jeśli zaś chodzi o tereny, które przyjdzie nam odwiedzić, wygląda na to, że najwięcej czasu spędzimy w dżungli. Nie powinno też jednak zabraknąć baz wojskowych i innych obszarów, które mogłyby w znaczący sposób uatrakcyjnić właściwą rozgrywkę. Bardzo fajnie zapowiadają się także przeciwnicy. W szczególności mam tu na myśli modele dinozaurów i innych stworów (np. ogromnych skorpionów), będących skutkiem prowadzonych na planecie badań.

Nie wziąłeś ze sobą przenośnego grilla? Nie szkodzi...

Oprócz rozbudowanego single playera zapowiadana gra zaoferuje także opcję zabawy w Sieci. Wiadomo już, iż na mapach, na których będziemy prowadzili multiplayerowe potyczki, pojawią się też kontrolowane przez sztuczną inteligencję dinozaury. Co więcej, będą one rozmieszczane w losowy sposób. W moim przekonaniu jest to świetny pomysł.

Jeśli tylko programiści nie zostaną przedwcześnie pożarci przez dinozaury, premiery finalnej wersji przygód Turoka należy spodziewać się już w lutym. Odrobinę dłużej muszą jedynie zaczekać PeCetowcy, gdyż oni swoje łapska na futurystycznych giwerach położą pod koniec marca. Nowy Turok daje nadzieje na solidną porcję rozrywki. Należy jednak pamiętać, iż konkurencja na rynku strzelanek FPP jest i będzie spora, a na dodatek wiele głośnych tytułów miało już w międzyczasie swoje premiery. Poprzeczka jest więc zawieszona na bardzo wysokim poziomie. Pozostaje mieć tylko nadzieję, iż producent przyłoży się do swojego dzieła, tak aby nowy Turok sprostał oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających sympatyków gatunku.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • zapowiada nam się strzelanina zbliżona klimatyczne do Far Cry’a, z nastawieniem na elementy stealth i pewną nieliniowość rozgrywki; nie bez znaczenia jest też jakość użytego engine’u.

OBAWY:

  • Turok będzie musiał poradzić sobie z wyjątkowo silną konkurencją, szczególnie jeśli spojrzy się na listę tytułów zaplanowanych i wydanych w ostatnim okresie na konsolę Microsoftu.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.