Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 września 2006, 12:26

autor: Jacek Hałas

The Darkness - zapowiedź

The Darkness z całą pewnością nie zawiedzie graczy oczekujących ostrej, mrocznej i przy tym nadzwyczaj widowiskowej jatki.

Przeczytaj recenzję The Darkness - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Miłośnicy obrazkowych historyjek (i nie tylko!) po raz kolejny będą mieli powody do zadowolenia. Nie wspominam nawet o największych fanach Jackiego Estacado, gdyż oni są już zapewne w siódmym niebie. Wydawany przez firmę Top Cow Production komiks The Darkness od wielu lat cieszy się dużą popularnością na całym świecie. Nic więc dziwnego, że ktoś z podwórka gier postanowił się wreszcie tym projektem bliżej zainteresować. W nadchodzących miesiącach będziemy świadkami zarówno wysokobudżetowej kinowej produkcji, jak i gry, którą postaram się Wam bliżej przedstawić. Nie będziemy tu jednak mieli do czynienia z pojawiającym się w takich przypadkach sporym pokrewieństwem, a to dlatego, iż zapowiadana produkcja będzie nawiązywała bezpośrednio do komiksu, nie filmu. W moim przekonaniu jest to słuszne posunięcie, gdyż otrzymamy dwa zupełnie odmienne projekty. Najlepiej więc będzie, jeśli o kinowym obrazie na chwilę zapomnimy, skupiając się wyłącznie na samej grze... a jest o czym pisać, gdyż odpowiedzialne za nią będzie szwedzkie studio Starbreeze. Przypomnę jedynie, iż panowie ci przygotowali między innymi nadzwyczaj dobrze przyjętą wśród graczy zręcznościówkę, opowiadającą o przygodach Riddicka. Wystarczająca rekomendacja? Też tak sądzę.

No, młody... a teraz wyskakuj z kasy!!

Podstawowe elementy gry pozostaną oczywiście w zgodzie z tym, co zostało przedstawione w komiksie. Całość kręci się wokół tytułowej starożytnej mocy. Jest ona przekazywana z pokolenie na pokolenie. Warto w tym miejscu zauważyć, iż zostało to ukazane w dość ciekawy sposób. Omawiana moc została zarezerwowana wyłącznie dla mężczyzn. Gdy tylko takiej osobie urodzi się syn, traci ona życie. Dziecko nie jest nagradzane mrocznymi zdolnościami przy porodzie, lecz w dniu dwudziestych pierwszych urodzin. Podobnie jak w pierwowzorze, w omawianej grze wcielimy się w postać Jackiego Estacado. Jest on płatnym zabójcą, pracującym na zlecenie lokalnych mafiozów. W swoje urodziny (zgadnijcie które... ;-)) Jackie otrzymuje ważne zadanie, którego zleceniodawcą jest Don rodziny Francetti. Okazuje się jednak, iż na głównego bohatera zastawiono pułapkę, która w rezultacie miała pozbawić go życia. Gangsterowi udaje się zbiec. Co więcej, obdarzony zostaje potężnymi mocami, dzięki którym będzie mógł przystąpić do błyskawicznej i obfitującej w wiele brutalnych momentów zemsty.

Generalnie zamierzenie autorów gry jest takie, żeby w trakcie zabawy powielić tylko kilka najważniejszych scen znanych z komiksu. Zdecydowana większość etapów wprowadzi do zabawy wiele nowych wątków, tak więc miłośnicy serii nie muszą się zbytnio obawiać przewidywalnego rozwoju fabuły. W trakcie gry oprócz mafiozów, na których Jackie będzie chciał się zemścić, istotną rolę odegrają też dwa inne ugrupowania. Organizacja o nazwie Angelis będzie bowiem chciała pozbyć się naszego (anty)bohatera, tak aby raz na zawsze wypędzić starożytną moc. Tajemnicze braterstwo postara się z kolei wykorzystać jego zdolności do własnych celów. Sądząc po opublikowanych już materiałach można raczej spokojnie założyć, iż wszystkie najważniejsze postępy w fabule zostaną ukazane przy wykorzystaniu silnika graficznego. Tak będzie między innymi w jednym z początkowych etapów gry, gdy weźmiemy udział w interaktywnym pościgu z udziałem policji. Z całą pewnością producent na tym konkretnym polu nie zawiedzie naszych oczekiwań.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.