Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 września 2006, 11:02

autor: Jacek Hałas

Tony Hawk's Project 8 - zapowiedź - Strona 4

Tony Hawk’s Project 8 szykuje się na ogromny tytuł, przy którym miłośnicy gatunku spędzą zapewne mnóstwo czasu.Tony Hawk’s Project 8 szykuje się na ogromny tytuł, przy którym miłośnicy gatunku spędzą zapewne mnóstwo czasu.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Jedną z głównych innowacji, bezpośrednio związanych z wykonywaniem trików, będzie system o nazwie „Nail the Trick”. Ujmując to w dużym skrócie, będzie to coś na kształt trybu Focus, dzięki któremu nabijemy masę dodatkowych punktów. Jedno z podstawowych założeń wspomnianego systemu związane będzie z ogromnym spowolnieniem czasu, dzięki czemu pojawi się możliwość wykonania dokładnie zaplanowanego triku. Nie będzie to jednak żadna przypadkowa kombinacja, gdyż system ten wykorzysta zupełnie inny model sterowania. W tym celu będziemy musieli skorzystać ze znajdujących się na padzie gałek analogowych. Będziemy wtedy mogli dokładnie kontrolować, w jaki sposób skater ułoży swoje nogi i tym samym deskę. Trzeba przyznać, iż w teorii prezentuje się to bardzo obiecująco. Pozostaje tylko mieć nadzieję, iż w trakcie właściwej zabawy system ten również sprawdzi się i nie ograniczymy się jedynie do losowych manewrów. Autorzy obiecują jednak, że pomiary będą dokładne, a bezbłędnie wykonywane triki dodatkowo nagradzane. Ciekawi mnie również to, w jaki sposób bardziej doświadczeni gracze odniosą się do tego pomysłu. Obawiam się bowiem, iż może im on nie przypaść do gustu.

Oto ręce, które leczą!

Jest jeszcze wiele rzeczy, o których mógłbym Wam opowiedzieć. Nie ma co ukrywać, Tony Hawk’s Project 8 szykuje się na ogromny tytuł, przy którym miłośnicy gatunku spędzą zapewne mnóstwo czasu. Obawiam się, że przeczytanie kilkunastostronicowej zapowiedzi wielu osobom mogłoby wydać się nieco irytujące, tym bardziej iż niektóre ze wspomnianych przez producentów ciekawostek nie będą miały dużego wpływu na przebieg właściwej zabawy. W powyższych akapitach postarałem się przedstawić wszystkie najważniejsze kwestie, niejednokrotnie przesądzające o zakupie gry z tego gatunku. Od siebie dodam, że zdecydowanie jest na co czekać. Pozostaje też mieć nadzieję, iż wersje wydane na pozostałe platformy sprzętowe nie zostaną zaniedbane. Osobiście nie miałbym też nic przeciwko temu, gdybyśmy w niedalekiej przyszłości doczekali się konwersji na komputery osobiste. Premiera dwóch najważniejszych wersji (PS3, X360) planowana jest na koniec bieżącego roku. Wiele osób już teraz powinno dodać ten tytuł do listy obowiązkowych świątecznych zakupów. :-)

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • przygotowany od podstaw engine powinien nareszcie wnieść nieco świeżości do rozgrywki;
  • wykonywanie trików w zwolnionym tempie wielu osobom zdecydowanie powinno przypaść do gustu;
  • jedno ogromne miasto, po którym tym razem będzie można przemieszczać się bez konieczności doczytywania kolejnych fragmentów mapy;
  • ciekawy pomysł z wyborem poziomu trudności każdego wyzwania z osobna.

OBAWY:

  • producenci gry od wielu lat nie wprowadzali żadnych rewolucyjnych zmian do swoich produktów... pojawiają się więc słuszne obawy, czy wymiana całego engine’u nie odbije się w negatywny sposób na poziomie grywalności finalnego produktu.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.