Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 sierpnia 2006, 11:08

autor: Daniel Sodkiewicz

Gods and Heroes: Rome Rising - przed premierą - Strona 3

Pomimo, że Gods and Heroes: Rome Rising przedstawia się bardzo obiecująco, zapewne nie łatwo będzie mu walczyć z innymi grami MMO, których na E3 zapowiedziano co najmniej sporo.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Rzym 300 p.n.e.

Z racji otoczki historycznej gry, w świecie G&H spotkamy nie zawsze przyjazne nam ludy Gallów, Kartagińczyków, Germanów, oraz liczne monstra pokroju cyklopów, syren, minotaurów i ogromnych węży. Sam świat na udostępnionych screenach i filmikach wygląda dość obiecująco (z podkreśleniem na dość) pod względem rozmachu i jakości oprawy graficznej. Na niektórych obrazkach, można nawet wypatrzyć statki. Czy będzie możliwość podróżowania drogami morskimi? W licznych wywiadach, jakich udzielili twórcy gry, padają niestety stwierdzenia, iż na razie są to tylko dekoracje tła. Raczej mało prawdopodobne, aby programiści skusili się na wprowadzenie tego typu środków transportu.

Jedną z ważniejszych deklaracji twórców, są także pewne ograniczenie w handlowaniu przedmiotami. Będą bowiem istnieć rekwizyty, które raz zdobyte, nie pozwolą na zmianę ich dysponenta. Nie wszystkimi też wojownikami stanowiącymi naszą armię, będzie można wymieniać się z innymi graczami. Takim potworem przywiązanym mocno do swojego właściciela będzie np. Minotaur.

Niby statki są, ale płynąć nimi nie można.

Płatności

W tej kwestii nie ustalono jeszcze szczegółów. Najprawdopodobniej jednak, za każdy miesiąc w świecie G&H będziemy płacić odpowiedni „haracz”. Ma on pokrywać (nie licząc kosztów paliwa do najnowszych modeli Porshe programistów z Perpetual Entertainment ;-) ) między innymi utrzymanie serwerów, które na starym kontynencie staną w: Niemczech, Francji i Włoszech. Sposób płatności ma być dostosowywany indywidualnie do każdego kraju (ciekawe, czy polscy rolnicy będą mogli płacić zbożem; tona jęczmienia za miesiąc gry w G&H?).

Pomimo, że Gods and Heroes: Rome Rising przedstawia się bardzo obiecująco, zapewne nie łatwo będzie mu walczyć z innymi grami MMO, których na E3 zapowiedziano co najmniej sporo. Z drugiej jednak strony, każdy miłośnik czasów mitologicznych i gier MMORPG powinien wpisać G&H na listę szczególnie oczekiwanych gier tego roku. Premiera jesienią.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

NADZIEJE:

  • wielkie starcia;
  • mitologiczny świat;
  • intuicyjny system zręcznościowych walk;
  • nie rewelacyjna, ale przyzwoita grafika.

OBAWY:

  • mimo wszystko, przeciętna grafika;
  • comiesięczny abonament;
  • niewiele innowacji; jako MMO gra wybija się głównie tematyką i możliwością organizowania dużych starć, za którymi zresztą nie każdy maniak cRPG przepada.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.