Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 sierpnia 2006, 11:19

autor: Maciej Jałowiec

Sid Meier's Railroads! - zapowiedź - Strona 2

Olbrzymie, stalowe kolosy zasilane mocą z silników spalinowych... długie wstęgi torów kolejowych przecinających całe kontynenty... zmniejszające się bezrobocie, gromadzenie kapitału... to wszystko już znamy, ale przecież Sid Meier nie zrobi kiepskiej gry!

Od modelarstwa do biznesu

Rozgrywka w Sid Meier’s Railroads! ma opierać się na jednej podstawowej zasadzie mówiącej, że każde zaspokojone zapotrzebowanie przynosi odpowiednie profity. Głównym zajęciem będzie więc wyszukiwanie miejscowości i zakładów produkcyjnych, którym będzie można dostarczyć jakichś surowców. Jeśli huta potrzebuje żelaza, trzeba znaleźć kopalnię wydobywającą ten surowiec, połączyć te dwa zakłady torami, zakupić odpowiednie lokomotywy i wagony, a następnie puścić maszynerię w ruch. Natomiast jeżeli znajdą się w jakimś mieście osoby pracujące na odludziach, wypadałoby zagwarantować im transport.

To były tylko malutkie przykłady tego, co gra ma oferować. W sumie, przygotowanych zostanie ponad 20 różnych rodzajów towarów; oprócz ludności i surowców mineralnych, przewozić będziemy zwierzęta, paliwa, drewno, zboże, a nawet wojskowe uzbrojenie. Trzeba dodać, że każdemu przewożonemu materiałowi przyporządkowany został jeden rodzaj wagonu, a żeby wprawić je w ruch, skorzystamy z trzydziestu różnych rodzajów lokomotyw.

W grze pojawi się 30 typów przedsiębiorstw współpracujących ze sobą i gotowych skorzystać z naszych usług. Przy odrobinie szczęścia, natrafimy na możliwości obsługiwania całych kompleksów firm i przyczyniać się do powstawania wielkich aglomeracji i konurbacji. Łączenie torami kolejowymi kopalń, hut, fabryk, farm i ostatecznie miast, doprowadzi do ich rozrostu, zwiększenia ich potrzeb, i – co za tym idzie – wypchania naszego portfela dużą ilością mamony. Pieniądz robi pieniądz.

„Nagle – gwizd! Nagle – świst! Para – buch! Koła – w ruch!”

Od skarbonki do konta w Szwajcarii

Sid Meier’s Railroads! ma wyróżniać się rozbudowanym i jednocześnie dość przejrzystym wątkiem ekonomicznym. W grze będziemy mieli do czynienia z dwoma rodzajami rynków. Pierwszy z nich odnosi się do przewożonych materiałów i ich cen. Śledzenie tabel z wartościami kupna i sprzedaży pozwoli wywnioskować, na czym najlepiej się zarabia i ustalić powszechność i popyt na wybrane towary. By uczynić grę jeszcze mniej przewidywalną, autorzy postanowili umieścić liczne zdarzenia losowe wpływające na ceny asortymentu. Rzecz jasna, wpływają one na wszystkich uczestników rozgrywki (zarówno na gracza, jak i jego komputerowych przeciwników) i mogą mieć kolosalny wpływ na stan finansowy przedsiębiorstw kolejowych.

Drugi rodzaj rynku pojawiający się w grze, dotyczy akcji. Śledzenie wskaźników giełdowych na Wall Street pomoże zorientować się, jak wypada dana firma na tle innych, a jeżeli ma się przy okazji sporo pieniędzy, można pokusić się o wykupienie akcji konkurencyjnego przedsiębiorstwa i tym samym przejęcie wszelkich praw do jego aktyw.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.