Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 lipca 2006, 10:24

autor: Jacek Hałas

Army of Two - przed premierą - Strona 3

Koncern EA zdał sobie najwyraźniej sprawę z tego, iż efektowna grafika nie wystarczy do wypromowania zupełnie nowej marki...

Przeczytaj recenzję Army of Two - recenzja gry

W poprzednich akapitach zapowiedzi starałem się pomijać kwestię przygotowywanych przez producentów elementów multiplayer, tak aby móc się na nich teraz w pełni skupić. Army of Two nie zaoferuje najprawdopodobniej znanych wszystkich graczom „klasycznych” trybów. Zamiast tego zajmiemy się wykonywaniem zdecydowanie ciekawszych czynności. Jak już wspomniałem, przez cały czas na ekranie będą znajdowały się dwie postaci. Najciekawsze w tym wszystkim jest jednak to, iż w DOWOLNYM momencie kontrolę nad drugim najemnikiem będzie mógł przejąć inny gracz. Ma się to odbywać bez jakichkolwiek przestojów, aczkolwiek z oczywistych względów nie warto będzie decydować się na podobne zagrania w ogniu bitwy. W równie prosty sposób jeden z zawodników będzie mógł opuścić grę. W takiej sytuacji sztuczna inteligencja ponownie przejmie kontrolę nad daną postacią. Z drugim graczem będziemy mogli porozumiewać się zarówno przy użyciu headsetu, jak i klasycznego systemu menu. Nie wykluczone jest również to, iż niektóre ze wspomnianych wyżej zachowań (m.in. reanimacja kolegi z drużyny) zarezerwowane będą wyłącznie dla trybu multiplayer.

Tak jak już wcześniej powiedziałem, efektowna grafika ma stanowić jeden z głównych atutów zapowiadanej gry. Przyznam szczerze, iż ciekawi mnie to, czy producent zdoła przygotować coś, co można będzie określić mianem wizualnej rewolucji. Na chwilę obecną pozostają nam tylko spekulacje na temat przewidywanej jakości wybranych elementów gry. Żadnych konkretnych materiałów bowiem nie udostępniono. Wiadomo jednak, iż Army of Two ma zaoferować wszystko to, czym wiele współczesnych strzelanek może się już poszczycić, a więc szczegółowo wykonane i realistycznie animowane postaci, czy też rozbudowane i podlegające pewnym zniszczeniom (płotki, drzewa itp.) otoczenie. Znając politykę EA, nie zabraknie też pewnie dodatkowych rozmyć ekranu i innych tego typu efektów, które niekoniecznie muszą każdemu przypaść do gustu. Dużą wagę producent ma też przywiązać do kwestii wykonania wody, tym bardziej iż w wielu misjach będziemy mieli okazję skorzystać z wojskowego pontonu.

Myślę, że Army of Two jest na dobrej drodze do odniesienia sporego sukcesu. Koncern EA zdał sobie najwyraźniej sprawę z tego, iż efektowna grafika nie wystarczy do wypromowania zupełnie nowej marki. Pomysły związane z kooperacją członków drużyny, a także możliwością płynnego przeskakiwania w multiplayer, wydają się być bardzo ciekawe. Do premiery Army of Two pozostało jeszcze wiele miesięcy. Gra ukaże się dopiero w przyszłym roku. Posiadacze Xboxów 360, a także te osoby, które dopiero planują zakup nowej konsoli, powinny jednak już teraz dopisać ten tytuł do listy obowiązkowych zakupów.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJA:

  • wszystko to, co związane jest ze współpracą pomiędzy członkami drużyny, zapowiada się bardzo smakowicie;
  • Army of Two z całą pewnością nie zawiedzie w kwestii jakości oprawy audiowizualnej.

OBAWY:

  • gra może nie przypaść do gustu sympatykom bardziej realistycznych strzelanin, ale z ostatecznym werdyktem trzeba się będzie oczywiście wstrzymać.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.