Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 7 lipca 2006, 13:11

Half-Life 2: Episode Two - przed premierą

W Half-Life 2: Episode Two zdecydowanie większy nacisk zostanie położony na fabułę. Do łask powróci zapomniany w pierwszym dodatku G-Man. Uzyskamy kilka wskazówek, które pozwolą nam odpowiedzieć na pytanie: kim jest odziany w garnitur mężczyzna?

Przeczytaj recenzję Half-Life 2: Episode Two - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Po przestudiowaniu materiałów dotyczących pierwszego rozszerzenia gry Half-Life 2, które miały mi posłużyć do stworzenia zapowiedzi tamtego programu, raczej nie było mi do śmiechu. Autorzy konsekwentnie unikali ujawnienia bardziej szczegółowych informacji, dzięki czemu niemal do ostatniej chwili nie wiedzieliśmy, czego się tak naprawdę spodziewać. Z perspektywy czasu nie dziwi mnie takie zachowanie firmy Valve, wręcz przeciwnie. Po sesji z Half-Life 2: Episode One stwierdzam, że twórcy gry nie mieli czego zapowiadać. W końcu rozszerzenie było wyłącznie zestawem dodatkowych poziomów i nie zawierało znaczących nowości.

Byłem trochę zażenowany postawą autorów dodatku, bo przez osiemnaście miesięcy firma Valve mogłaby przygotować zdecydowanie bardziej rozbudowany produkt. Mimo wszystko nie było jednak tak źle, jak mogłoby się pierwotnie wydawać. Epizod pierwszy obronił się świetnym klimatem, zwłaszcza w późniejszej fazie zmagań, oraz wysoką grywalnością. Teraz fani programu mogą już odliczać tygodnie do premiery kolejnego rozszerzenia, które paradoksalnie będzie obfitować w wiele usprawnień, czyli elementów zaniedbanych w poprzednim odcinku. Przyjrzyjmy się zatem, co takiego ciekawego szykuje nam Valve...

W pierwszym epizodzie byliśmy świadkami wybuchu Cytadeli. Tuż przed ucieczką ze zrujnowanej budowli, towarzyszącej nam dziewczynie udało się uzyskać interesujące dane, które – jak pamiętamy – chcieli odzyskać żołnierze wroga. Co znajduje się w plikach zgranych przez Alyx? Tego dowiemy się właśnie w drugim oficjalnym rozszerzeniu Half-Life’a 2. Historia opowiedziana w nowym dodatku będzie koncentrować się wokół informacji zdobytych w głównej siedzibie wroga.

Łowca – nowy przeciwnik.

W Half-Life 2: Episode Two zdecydowanie większy nacisk zostanie położony na fabułę. Do łask powróci zapomniany w pierwszym dodatku G-Man. Zgodnie z obietnicą twórców programu, w trakcie zabawy uzyskamy kilka wskazówek, które pozwolą nam odpowiedzieć na pytanie: kim jest odziany w garnitur mężczyzna? Swoje pięć minut będą mieć także Vortigaunci. To właśnie pochodzący z planety Xen obcy roztoczą opiekę nad ranną Alyx oraz wezmą czynny udział w potyczkach z wrogiem (jedno i drugie możemy zaobserwować w zwiastunie, który wyświetlany jest po ukończeniu zmagań w Half-Life 2: Episode One. Z racji tego, że dziewczyna ucierpiała w wyniku katastrofy kolejowej, tym razem nie będzie ona towarzyszyć nam w zwiedzaniu nowych lokacji, a już na pewno nie w takim stopniu, jak miało to miejsce w wydanym niedawno dodatku. Autorzy obiecują ponadto powrót mechanicznego pieska, o którym słuch zaginął tuż przed karkołomnym wejściem Alyx i Gordona do ruin Cytadeli.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.