Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 czerwca 2006, 11:27

autor: Emil Ronda

God of War II - przed premierą - Strona 3

Po takim sukcesie, jaki osiągnął w 2005 roku God of War, trzeba było spodziewać się sequela. Dlatego Kratos powraca, tym razem jako nowy Bóg Wojny, ten, który pokonał samego Aresa.

Przeczytaj recenzję God of War II - recenzja gry

Tak jak wcześniej, tak i teraz wrogowie zostawią po sobie czerwone orby, a my wchłaniając je, będziemy mogli wykorzystać je na ulepszenie broni. Żeby odnowić sobie pasek życia lub energii magicznej, tym razem trzeba będzie w specjalny sposób zabijać wybrane potwory. Znacznej poprawie uległa sztuczna inteligencja przeciwników – nie bądźcie zdziwieni, jeśli małe bestie będą współpracować z większymi, aby jeszcze bardziej Wam dokuczyć.

Walka w God of War 2 jest tak efektowna, że naprawdę trudno to opisać słowami. Myślę, że czas na obrazowe przedstawienie, a w zasadzie jego namiastkę. Niech posłuży temu jedna z najbardziej zapierających dech w piersiach scen z grywanego dema:

Kratos dochodzi do czegoś na kształt areny, w każdym razie wokół jest sporo wolnej przestrzeni. Po chwili orientuje się dlaczego. Naprzeciwko stają dwa potężne cyklopy. Za nimi pojawia się chmara małych potworów. Będzie jatka. Kratos w morderczym tańcu robiąc użytek z Ostrzy Chaosu pozbawia życia kolejnych przeciwników, gdy nagle dwóch z nich dosiada cyklopy. Dwa kolosy które do tej pory nie stanowiły wielkiego zagrożenia dla Kratosa, tym razem mają tylko jeden cel – zabić Boga Wojny. Nasz bohater nie bez trudu strąca z wielkich cielsk mniejsze stwory, jednego przyciska do ziemi i miażdży mu głowę nogą niczym dojrzałego melona. Plask! Teraz wskakuje na grzbiet cyklopa, czepia się głowy i... jednym brutalnym chwytem wyrywa jedyne oko mitycznej bestii. Ta wije się w konwulsjach, a Kratos... chowa sobie oko cyklopa do inwentarza! Jak więc widzicie, będzie można korzystać później w trakcie przygody z „przedmiotów”, które zostawią po sobie wrogowie.

Nie nosił Pan okularów, Panie Cyklop. Amputacja jest niezbędna!

Będziecie ją ubóstwiać

Można zaryzykować stwierdzenie, że God of War 2 będzie najładniej wyglądającą grą ostatniej dużej generacji gier na PlayStation 2. Niewykluczone, że obwołamy ją najładniejszą grą w całej historii tej konsoli. Do tej pory w czołówce tej kategorii na pewno jest pierwsza część, a druga wygląda jeszcze lepiej! Znajomi, którzy widzieli ją na własne oczy, niemal zgodnie mówią, że odnosi się wrażenie, że to nie staruszka PS2 wprawia w ruch niesamowite przygody Kratosa, a jakiś next-gen. Zdecydowanie poprawiono i tak dobrą animację postaci, tekstury są najlepszej możliwej jakości, a efekty świetlne zdecydowanie górują nad tymi z poprzedniej edycji. Absolutny, niekwestionowany szczyt możliwości technicznych PlayStation 2.

Na tym zakończę tę zapowiedź, z niecierpliwością czekając na premierę, która odbędzie się prawdopodobnie w lutym 2007. W historii PlayStation 2 mieliśmy do czynienia z naprawdę dużą liczbą świetnych gier, czyż nie?. Wygląda na to, że God of War 2 będzie wisienką na czubku dorodnego, smakowitego tortu.

Emil „Samuraai” Ronda

NADZIEJA:

  • jedna, ale za to wielka: mam nadzieję, że ta gra pokaże klasę i zwróci na siebie uwagę WSZYSTKICH graczy, podczas gdy królować będą już nex-genowe pozycje; to byłoby coś.

OBAWA:

  • chyba tylko to, żebyśmy dostali nie mniej jak 15-20 godzin zabawy.
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.