Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 kwietnia 2006, 11:47

autor: Tomasz Wróblewski

Just Cause - przed premierą - Strona 4

Pierwszy poważny produkt szwedzkiego studia programistycznego Avalanche Studios. Założeniami i stylem wykonania bardzo przypomina on grę akcji Boiling Point: Road to Hell. Ale nie tylko...

Przeczytaj recenzję Just Cause - recenzja gry

- Ale chyba mam prawo wiedzieć?!

- Zamknij się! Muszę się jeszcze pochwalić, że nasz silnik daje maksimum przyjemności z prowadzenia pojazdów. Owszem, gdy lecę samolotem odrzutowym to wiem, że nie gram w symulator, ale za to świetnie się bawię. Bardzo lubię zwiedzać wyspę o różnych porach dnia i nocy, bo za każdym razem wygląda ona inaczej. Patrzę na linię horyzontu gdzieś nad oceanem kilka mil ode mnie, biorę łódkę i po prostu płynę tam. Dynamicznie zmienia się pora dnia, więc podziwiając widoki nie sposób się nudzić.

Agent słuchał bardzo niechętnie. Widząc jednak kątem oka człowieka, który bawił się pod marynarką czymś, co dziwnie przypominało pistolet, wolał się już więcej nie wtrącać. W takim momencie to rzeczywiście nie on był uprawniony do zadania pytań.

- Rozmowa z tobą dużo dała mojej wyobraźni. Jestem ci naprawdę wdzięczny, ale teraz musisz już sobie pójść. Zapomnij o tej rozmowie. Ciesz się życiem, bo nigdy nie wiadomo, ile go zostało. No już! Nie chcę cię więcej widzieć.

Rico nie mógł otrząsnąć się z szoku. Zatem nie zabiją go? Może odejść, może żyć normalnie? Chcą z niego zrobić tylko bohatera gry komputerowej? To nie mieściło mu się w głowie. To było wbrew zasadom... Wstał bez słowa z krzesła, zatoczył się nieznacznie, choć przecież nie pił żadnego alkoholu. Lekko chwiejnym krokiem opuścił lokal. Wsiadł do samochodu. Myśli przelatywały mu przez głowę jak szalone. Dlaczego przeżył? Pytania były nie do zniesienia, czuł, że zaraz pęknie mu głowa. Przekręcił kluczyk w stacyjce. Przechodzący obok ludzie usłyszeli niewiarygodny huk, siła wybuchu przewróciła parę osób. Dla agenta nie miało to najmniejszego znaczenia – nic nie słyszał. Już nie żył.

Zagubiłem się w dżungli, znalazłem wodę.

- Łatwo poszło, wiemy teraz wszystko, czego nam potrzeba. Na przyszłość trzeba jednak pamiętać, by w samochodach instalować ładunki o nieco mniejszej mocy. Przez tę rozbitą szybę w kawiarni mam strasznie zabrudzony garnitur – powiedział w chwilę po eksplozji Blomberg, strzepując kurz i drobinki szkła z klapy marynarki. – Przekażcie koniecznie do mediów, że premiera Just Cause planowana jest na sierpień bieżącego roku. Narobimy szumu. Już nasza w tym głowa, by atmosfera była gorąca. Gracze będą nasi!

Tomasz „Y@siu” Wróblewski

NADZIEJE:

  • ogrom świata gry;
  • liczba pojazdów;
  • wiele możliwości działania;
  • ładne widoki.

OBAWY:

  • duże zróżnicowanie pojazdów sprawi, że ich prowadzenie będzie bardzo uproszczone i zarazem nudne;
  • brak doświadczenia producentów;
  • czy nie będzie to tylko klon GTA?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.