Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 kwietnia 2006, 08:36

autor: Łukasz Gajewski

Warhammer: Mark of Chaos - zapowiedź - Strona 3

Twórcy gry stoją przed bardzo dużym wyzwaniem. Z jednej strony mają liczne grono fanów oryginalnego Warhammer Fantasy Battle, którzy oczekują konwersji gry bitewnej na realia gry komputerowej. Z drugiej strony mają ogromną rzeszę zwykłych graczy.

Świat Warhammera, którego twórcą jest brytyjski Games Workshop, znany w Polsce głównie wśród fanów gier bitewnych i role-playing ma umiarkowane szczęście do komputerowych adaptacji. Poza wiekowymi (choć znakomitymi) Shadow of the Horned Rat i Dark Omen od kilku lat nie miał okazji zawitać na dyskach naszych pecetów.

Gdy w ubiegłym roku pojawił rewelacyjny Dawn of War, dziejący się w realiach świata WH40K będącego futurystyczną mutacją tradycyjnego Warhammera ożyła nadzieja, że Games Workshop, niechętny komputerowym adaptacjom swojego najsłynniejszego dzieła, zmieni zdanie.

Warhammer: Mark of Chaos, którego premiera jest planowana na jesień tego roku, nadaje tej nadziei konkretną, wielce obiecującą formę.

Twórcą gry jest studio Black Hole Games, które ma na swoim koncie dopiero jeden tytuł – Armies of Exigo, całkiem zresztą udany. Wydawcą jest – i tu nie ukrywam, poważnie się zdziwiłem – Namco, firma znana z konsolowych zręcznościówek, nie mająca, o ile miałem okazję się zorientować, na swoim koncie ani żadnej poważnej strategii, ani nawet jakiejkolwiek gry na PC!

Armia Imperium w akcji.

Warhammer: Total War?

Warhammer: Mark of Chaos jest grą składającą się z dwóch części – bitewnej i strategicznej, czyli identyczne rozwiązanie jak w grach z serii Total War. Do boju poprowadzimy jedną z dwóch stron – Imperium (dobrą) i Chaos (złą). Siły Imperium będą tworzyli przede wszystkim ludzie dysponujący relatywnie zaawansowaną technologicznie armią (artyleria, broń palna), potężną kawalerią i ciężką piechotą. W toku rozgrywki do będziemy mieli możliwość poprowadzenia również sił Wysokich Elfów – sojusznika Imperium.

Siły Chaosu to demony (w tym gigantyczne Wielkie Demony), zmutowane przez Chaos odrażające bestie, potężni czarownicy. Podobnie jak po stronie dobrej, pojawi się też druga rasa, oddana pod naszą kontrolę – skaveni. To rasa szczuroludzi, znanych z wrednej magii, niezwykle liczebnych choć tchórzliwych oddziałów i potężnych mutantów będących dziełem wypaczonych umysłów inżynierów-magów tej rasy.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.