Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 kwietnia 2006, 13:25

autor: Daniel Sodkiewicz

Cezar IV - zapowiedź - Strona 3

Nowy Cezar posiadać będzie wszystko to, co podobało nam się w poprzednich częściach serii, przedstawione w nowej formie. Wielkich innowacji, prócz oprawy graficznej, nie należy się spodziewać. Może to i dobrze?

Przeczytaj recenzję Cezar IV - recenzja gry

Idzie ku lepszemu

Gra ma oferować kilka trybów rozgrywki, będzie więc miejsce na swobodną budowę miasta, scenariusze ograniczone zadaniami oraz kampanię „od zera do Cezara”. Mimo pozorów, rozgrywka nie zapowiada się zbyt skomplikowanie. Głównie za sprawą licznych doradców, którzy w każdym momencie gry służyć będą dobrą radą. Liczne statystyki i mapy mają zaś ułatwiać rozgrywkę, a nie dodatkowo ją komplikować.

Nowy engine daje niespotykane dotąd możliwości projektowania miast.

Kilka słów wyjaśnienia należy się także w sprawie producenta gry – Tilted Mill Entertainment. Zespół ten składa się po części z dawnych członków legendarnego Impressions Games (twórców pierwszego Cezara). Co więcej, panowie Ci mają już za sobą pierwszy projekt stworzony pod strzechami Tilted Mill. Jest nim Immortal Cities: Children of the Nile, tytuł bardzo ważny dla graczy oczekujących na Caesara IV. To właśnie ulepszony engine tej gry zobaczymy w nowym Cezarze. Złośliwi komentatorzy mówią nawet, iż CIV będzie klonem Immortal Cities. Twórcy gry stanowczo zaprzeczają. Twierdząc, iż nowy Cezar posiadać będzie wszystko to, co podobało nam się w poprzednich odcinkach serii, przedstawione w nowej formie. No, właśnie, wielkich innowacji (prócz oprawy graficznej) nie należy się spodziewać. Z drugiej strony, to może i dobrze (?), przecież dotychczasowe gry tego typu, mimo że wciąż „takie same”, reprezentują wyśmienitą rozrywkę. A większa swoboda w zarządzaniu miastem i tworzeniu jego architektury, w połączeniu z ładną grafiką, może być niewielkim, ale znaczącym krokiem w dalszym rozwoju serii Ceasar i jej klonów.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

NADZIEJE:

  • grafika;
  • swoboda w planowaniu miasta;
  • rozbudowane elementy ekonomiczne;
  • pomimo skomplikowanych zasad rządzących grą, rozgrywka ma być intuicyjna;
  • stary dobry Ceasar w nowych szatach.

OBAWY:

  • czyżby tylko stary dobry Ceasar jedynie w nowych szatach?
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.