Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 kwietnia 2006, 09:56

autor: Jacek Hałas

They Hunger: Lost Souls - zapowiedź

Wcielimy się w postać pechowego turysty, który w drodze do wymarzonego miejsca wypoczynku ulega poważnemu wypadkowi samochodowemu. Ranny próbuje znaleźć schronienie w jednym z okolicznych klasztorów.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Przyznam szczerze, iż z They Hunger po raz pierwszy zetknąłem się w dość przypadkowy sposób. Nigdy nie byłem jakimś szczególnym sympatykiem mniej lub bardziej zaawansowanych modyfikacji, czy nawet nowych plansz tworzonych przez fanów danej serii. Wspomniany mod – o dziwo – przypadł mi jednak do gustu, głównie za sprawą niesamowitego klimatu rozgrywki, potęgowanego przez całą masę interesujących rozwiązań. Tak na dobrą sprawę nie sądziłem jednak, iż tytuł ten doczeka się kiedyś pełnoprawnej, komercyjnej wersji. They Hunger, pomimo wspomnianych już wyżej atutów, posiadał też wiele istotnych niedoróbek, z czego większość z nich dyskwalifikowałaby ten produkt w walce o „prawdziwego” klienta. Na całe szczęście omawiany w tym artykule Lost Souls będzie stanowił zupełnie odrębny produkt, tak więc powyższe rozważania nie mają już w tej sytuacji racji bytu. Powstaje jednak pytanie – czy producenci niewielkich modyfikacji (niezależnie od tego, czy były one przez kogoś sponsorowane przez nie) podołają temu zadaniu i przygotują profesjonalny, a jednocześnie grywalny tytuł? Odpowiedź na to pytanie uzyskamy dopiero za kilka miesięcy. Teraz warto byłoby się natomiast bliżej przyjrzeć zapowiadanej strzelance.

Mówisz, że jak się to miasteczko nazywa? Ciche Wzgórze? Hmm... może być ciekawie. ;-)

Tak jak już wcześniej wspomniałem, zapowiadany produkt nie będzie stanowił oficjalnej kontynuacji wydanych kilka lat temu modyfikacji. Nie przewiduje się też żadnych wyraźnych odniesień do trylogii They Hunger, przy czym autorzy obiecują zastosować kilka zbliżonych patentów, które powinny przywołać skojarzenia z klasyczną serią. Podstawowe założenia gry pozostaną oczywiście niezmienione. W dalszym ciągu będziemy musieli użerać się z zombiakami i innymi zmutowanymi stworami. Tym razem jednak akcja gry zostanie umiejscowiona we wschodniej Europie, a na dodatek w latach 60 XX wieku. W trakcie zabawy wcielimy się w postać pechowego turysty, który w drodze do wymarzonego miejsca wypoczynku ulega poważnemu wypadkowi samochodowemu. Sterowana postać spróbuje odnaleźć schronienie w jednym z okolicznych klasztorów. Jak można się łatwo domyślić, będzie tam już na niego czekać kilka (-dziesiąt ;-)) niespodzianek. Ciekawi mnie natomiast to, w jaki sposób główny wątek zostanie dalej rozwinięty. Przez kilkanaście pierwszych poziomów zapowiadany shooter z całą pewnością będzie koncentrował naszą uwagę na próbach odnalezienia się i przeżycia w niekorzystnym środowisku. A czy Lost Souls zdoła zaoferować coś więcej? No cóż... o tym przekonamy się dopiero w momencie premiery finalnej wersji gry.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.