Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 kwietnia 2006, 09:56

autor: Jacek Hałas

They Hunger: Lost Souls - zapowiedź - Strona 3

Wcielimy się w postać pechowego turysty, który w drodze do wymarzonego miejsca wypoczynku ulega poważnemu wypadkowi samochodowemu. Ranny próbuje znaleźć schronienie w jednym z okolicznych klasztorów.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

W trakcie walk skorzystamy z bogatego arsenału broni. Niestety, na chwilę obecną nie ujawniono większej liczby szczegółów. Wiadomo jedynie, iż producenci zamierzają przenieść większość giwer znanych z klasycznej trylogii They Hunger. Istotną rolę mają również odegrać materiały wybuchowe (granaty, dynamit itp.), dzięki którym pozbędziemy się zapewne większych grup zombiaków. W grze mają się również pojawić różnorakie pojazdy. Wiadomo już, iż będziemy mogli pokierować ogromnym ciągnikiem siodłowym, dzięki któremu rozgnieciemy stojące na naszej drodze potwory. Co ciekawe, „mądrzejsze” zombiaki nie będą czekały na powtórną śmierć, tylko spróbują uskoczyć na bok, a następnie zaatakować sterowaną postać z zaskoczenia. Niestety, o jakości sztucznej inteligencji stworów przekonamy się dopiero w momencie premiery finalnej wersji gry.

Nareszcie! A już myślałem, że sobie nie przypomnę, gdzie zostawiłem mój wozik. ;-)

Lost Souls będzie działał na tym samym silniku graficznym (Source), który napędzał Half-Life’a 2. Jak można się więc domyślić, gra POWINNA prezentować się co najmniej dobrze. Wszystko uzależnione jest w tym przypadku od umiejętności i chęci programistów, pracujących nad zapowiadaną strzelanką. Tak jak już wspomniałem, na opublikowanych materiałach gra prezentuje się całkiem nieźle. Moją szczególną uwagę zwróciły bardzo ładnie wykonane drzewa. W ramach ciekawostki warto też dodać, iż raz podpalone zombiaki w dalszym ciągu będą mogły przemieszczać się w stronę sterowanej postaci. Swoją drogą ciekawe, w jaki sposób rozwiązany zostanie problem ich likwidacji. Autorzy gry najprawdopodobniej wybiorą wariant polegający na konieczności wystrzelenia odpowiedniej ilości pocisków, aczkolwiek osobiście wolałbym zabijać je celnymi strzałami w głowę, podobnie jak to było w klasycznej trylogii George’a Romero. :-)

They Hunger: Lost Souls jest jeszcze wielką niewiadomą. Może to być bardzo grywalny shooter, który w udany sposób połączy efektowną eksterminację nieumarłych z odpowiednim klimatem rozgrywki. Równie dobrze możemy jednak otrzymać pozbawiony ciekawszych pomysłów, głupiutki produkt, aczkolwiek ta wersja wydarzeń wydaje się być mniej prawdopodobna. Tak czy siak, na premierę finalnej wersji Lost Souls będziemy musieli jeszcze kilka miesięcy poczekać. W ramach pocieszenia dodam, iż gdyby produkcja ta zdołała odnieść komercyjny sukces, planowane są już jej kolejne części. :-)

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • zapowiada nam się dość klimatyczny survival-horror, z mocno zaznaczonym (jak na shootera) wątkiem fabularnym, zróżnicowanymi lokacjami i licznymi, a na dodatek efektownymi walkami;
  • sprawdzony silnik Source powinien przełożyć się na ładną oprawę wizualną produktu.

OBAWY:

  • należy pamiętać, iż producenci Lost Souls do tej pory przygotowywali wyłącznie niekomercyjne modyfikacje... może się więc dojść do sytuacji, w której zapowiadany shooter nie sprosta oczekiwaniom bardziej wymagających miłośników strzelanek.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.