autor: Michał Basta
Age of Conan: Hyborian Adventures - przed premierą - Strona 2
Mam już dość tych wszystkich smukłych elegancików w garniturkach albo jakiś karnawałowych kombinezonach z tymi ich ozdobami w postaci kodu kreskowego z tyłu łysej głowy, albo noktowizorami na czole. Dobrze, że do łask zaczynają powracać prawdziwi macho.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Okrutny świat oraz czyhające na każdym kroku niebezpieczeństwa może sprawić, że człowiek będzie się czuł niemal jak na polskich ulicach po zachodzie słońca. Na szczęście brak kodeksu karnego spowoduje, że w obronie osobistej nie będzie potrzeby hamowania swoich zwierzęcych instynktów. Ba, jako właściciel wielgachnego miecza zapewne niejednokrotnie zrobimy z niego użytek, a wszystko dzięki specjalnemu systemowi walki nazwanemu Real Combat. Ten nowatorski i dynamiczny silnik, poprzez zastosowanie wielu różnorodnych ataków, umożliwi nam precyzyjne pociachanie nawet najbardziej wytrzymałych przeciwników. Oczywiście całość dopełni proste i intuicyjne sterowanie, pozwalające na wykonanie trudnych combosów nawet największym żółtodziobom. Gracze przedkładający siłę magii nad brutalny oręż otrzymają do dyspozycji całą gamę oryginalnych i mrocznych czarów, niespotykanych dotąd w podobnych, masowych tytułach.
Potyczki jeden na jednego to jednak dopiero przedsmak pojedynków. Prawdziwą ucztą dla fanów wirtualnego rozlewu krwi staną się epickie bitwy z ogromną liczbą jednostek. Batalie będą prowadzone w dwóch trybach: gracze kontra gracze oraz gracze kontra komputerowi przeciwnicy. Podstawą formownia wojsk staną się gildie, zrzeszające wielu zawodników i umożliwiające wypowiedzenie wojny wrogim organizacjom. Jeśli stwierdzimy, że braki kadrowe uniemożliwią sformowanie wystarczającej ilości wojska, to nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby dołączyć do drużyny kilku postaci komputerowych. Same walki nie staną się jedynie bezsensownymi rzeziami, prowadzonymi w otwartym polu, tylko prawdziwą walką o wpływy i dominacje nad poszczególnymi krainami. To właśnie ilość zajętych ważnych strategicznie terenów będzie wyznacznikiem potęgi poszczególnych gildii.

Same bitwy nie będą toczyć się jedynie w otwartym terenie lecz również w garnizonach i twierdzach. Autorzy zwracają szczególną uwagę na możliwość przeprowadzania oblężeń, w czym niebagatelną rolę mają odgrywać różnorodne machiny oblężnicze. Do niszczenia wrogich murów autorzy chcą przygotować przede wszystkim katapulty, ale zapewne nie zabraknie również taranów, mobilnych wież i drabin. Równie ważną rolę staną się szyki i formacje, bez których nawet najliczniejsze armie nie odniosą zwycięstwa. Kluczowymi elementami podczas bitew mają być gracze z rozwiniętymi cechami przywódczymi. To właśnie oni decydują o rozmieszczeniu poszczególnych rodzajów wojsk: piechoty, kawalerii oraz machin oblężniczych.
Age of Conan: Hyborian Adventures może stać się prawdziwą gratką dla wszystkich fanów MMORPG-ów, którzy mają już serdecznie dość typowych krain fantasy z elfami oraz smokami. Jeśli dodamy do tego kilka ciekawych rozwiązań, to nie pozostaje nic innego jak uzbroić się w cierpliwość i oczekiwać na konkrety związane z datą premiery gry, która już parokrotnie ulegała zmianom.
Michał „Wolfen” Basta
NADZIEJE:
- rozbudowany i nowatorski tryb walki;
- duże bitwy i oblężenia;
- tajemnicza i mroczna kraina.
OBAWY:
- obowiązkowy tryb dla jednego gracza;
- na razie nie wiadomo nic o opłatach.