Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 lutego 2006, 12:40

autor: Jacek Hałas

War on Terror - przed premierą - Strona 3

WOFOR raczej nie wniesie do gatunku RTS-ów żadnych innowacyjnych rozwiązań. Sukces tej produkcji będzie więc w głównej mierze uzależniony od perfekcyjnego wyważenia poszczególnych stron konfliktu, a także uniknięcia jakichkolwiek poważniejszych uchybień.

Przeczytaj recenzję War on Terror - recenzja gry

WOFORbędzie posiadał rozbudowany multiplayer, obsługujący maksymalnie ośmiu zawodników. Przewiduje się, iż w końcowym produkcie pojawi się sześć podstawowych trybów zabawy – Capture the Flag, Steal the Flag (konieczność zebrania jednej flagi znajdującej się w centralnej części planszy), Conquer (tryb ten pojawiał się już w poprzednich grach firmy Digital Reality), Survive, King of the Kill oraz Convoy. Pojedynki będą mogły być rozgrywane na jednej z dwudziestu przygotowanych map, bądź też na planszach wygenerowanych w losowy sposób. War on Terror będzie również posiadał wbudowany edytor map, dzięki któremu zaprojektujemy własne etapy. Niestety, niewiele wiadomo jeszcze na temat stopnia jego skomplikowania. Można się więc jedynie domyślać, iż będzie dość rozbudowany.

Znalazłeś się w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiednim czasie. Nie ma innego wyjścia... musisz ZGINĄĆ!!

Zapowiadana gra będzie działała na udoskonalonym silniku graficznym o nazwie Walker Mark 3 Engine, który w przeszłości był wielokrotnie wykorzystywany przy produkcji takich gier, jak Hegemonia czy D-Day. Producenci WOFORobiecują jednak szereg usprawnień, obejmujących między innymi szczegółowość zastosowanych cieni (jednostek oraz nieruchomych obiektów). War on Terror zaoferuje również nieograniczoną w żaden sposób kamerę, dzięki której będzie można zarówno dokładniej przyjrzeć się pojedynczym jednostkom, jak i objąć wzrokiem całe pole bitwy. Warto też dodać, iż niektóre misje będą rozgrywane w najsłynniejszych metropoliach rozrzuconych po całym globie, między innymi w Paryżu, czy San Francisco.

Do premiery finalnej wersji gry pozostało jeszcze kilkanaście tygodni. Wygląda jednak na to, iż World Forces: War on Terror nie wniesie do gatunku taktycznych RTS-ów żadnych innowacyjnych rozwiązań. Sukces tej produkcji będzie więc w głównej mierze uzależniony od perfekcyjnego wyważenia poszczególnych stron konfliktu, a także uniknięcia jakichkolwiek poważniejszych uchybień. W przeciwnym przypadku WOFORzostanie bowiem pogrzebany przez wiele innych produkcji, który miały już swoją premierę i zdołały przyciągnąć do siebie szerokie i wierne grono fanów.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • możliwość kupowania nowych jednostek zapowiada się dość interesująco, patent ten zmobilizuje też zapewne do dokładniejszej eksploracji kolejnych plansz;
  • trzy singleplayerowe kampanie oraz rozbudowany multiplayer wystarczą zapewne na dość długo.

OBAWY:

  • WOFOR powiela w zasadzie pomysły doskonale znane z wydanych już strategii, jeśli więc nie zostanie perfekcyjnie dopracowany, jego premiera może przejść bez większego echa...

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.