Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 kwietnia 2001, 13:47

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Anarchy Online - zapowiedź - Strona 2

Anarchy Online to produkcja Funcom’u która może definitywnie wnieść coś nowego do świata gier internetowych. Przede wszystkim dlatego, iż będzie pierwszą grą rozgrywającą się nie w świecie fantasy, ale sci-fi.

Przeczytaj recenzję Anarchy Online - recenzja gry

Dodatkowo podczas procesu tworzenia postaci konieczny będzie wybór jej profesji. Do wybory graczy zostanie oddanych dwanaście zawodów: od tych nastawionych na walkę np.: żołnierz czy też poszukiwacz przygód, poprzez doktorów, a skończywszy na przyszłościowych odpowiednikach magów, czyli nanotechnikach i meta-fizykach. Od wyboru profesji zależeć będzie poziom poszczególnych umiejętności postaci, których w Anarchy Online ma być ponad czterdzieści. Oprócz tego gracz będzie mógł zadecydować o wyglądzie swojej postaci, jej wzroście, tuszy oraz twarzy – to powinno jeszcze bardziej zróżnicować nasze postaci. Gracz będzie miał do wyboru ponad 30 różnych twarzy dla każdej płci, u każdej z ras..

Grafika w Anarchy Online przewyższyć ma wszystko to, co dotychczas można było zobaczyć w pozostałych grach MMORPG. Pełne środowisko 3D, możliwość obserwowania akcji zarówno z perspektywy trzeciej jak i pierwszej osoby, rozdzielczości od 640x480 do 1600x1200 oraz możliwość wybory palety 16 lub 32 bitowej; wszystko do przemawia za tym, że Anarchy Online ustanowi nowy poziom jakości, który następnym grom trudno będzie pokonać (przynajmniej przez najbliższe parę lat).

Świat Anarchy Online podzielony będzie na strefy, podobnie jak inne gry MMORPG. W różnych strefach panować będą różne zasady walki. O ile w miastach walki będą niemożliwe (wytłumaczone jest to występowaniem narkotyków w miejskim powietrzu), o tyle za murami miast walka będzie możliwa tylko z graczami z pozostałych stron konfliktu. Natomiast na odległych od cywilizacji terenach, nie będą istnieć żadne reguły i każdy będzie mógł zaatakować innego gracza bez względu na jego przynależność. Śmierć w Anarchy Online została rozwiązana w sposób podobny do innych gier tego typu. Po całej planecie rozrzucone są terminale komputerowe, w których można zapisać stan swojej postaci. W przypadku śmierci postać wraca do ostatniego miejsca zapisu, tracąc doświadczenie oraz przedmioty, które zdobyła od czasu zapisu.

Rubi-Ka jest w większości planetą pustynną, gdzie klimat przyszłości miesza się z orientalizmem i wszędobylskim złotym piaskiem. Oprócz miast i pustyni znaleźć tam będzie można takie tereny jak lasy czy też tropikalne dżungle, dorzecza rzek, góry itp. Nie zabraknie także lochów i jaskiń. Postać poruszać się będzie po planecie głównie za pomocą swoich nóg, ale istnieje również możliwość poruszania się za pomocą kolei łączącej poszczególne dzielnice miast czy też całe metropolie. Kolejną ciekawostką jest możliwość posiadania własnego mieszkania. To opcja, którą społeczność gier MMORPG ceni sobie aż nadto. I trzeba przyznać, iż coś w tym jest; własne gniazdko, umeblowanie – duży plus dla AO.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.