Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 grudnia 2005, 13:41

autor: Patrycja Rodzińska

Neverwinter Nights 2 - zapowiedź - Strona 3

NWN przetłumaczono na 10 języków, sprzedano w 40 krajach świata w liczbie ponad 2 milionów egzemplarzy. Gra od chwili jej wydania otrzymała około osiemdziesięciu różnych nagród. Trudno się dziwić, że kontynuacja NWN wzbudza tak żywe zainteresowanie.

Jeśli chodzi o silnik graficzny NWN2, to wbrew wcześniejszym zapowiedziom Obsidian zrezygnował z Aurory. Jak przyznał w wywiadzie dla francuskiego site’u Les Nuits de Padhiver starszy programista graficzny – Brian D. Lawson, ekipa doszła do wniosku, że rozsądniejszym rozwiązaniem będzie napisanie nowego engine’u skrojonego na miarę potrzeb gry, aniżeli ciągłe ulepszanie Aurory. Taki „zabieg” wiąże się jednak z brakiem możliwości konwersji modułów z NWN1 do NWN2.

Jako że sequel został oparty na systemie Dungeons&Dragons, w wersji 3.5, to ze względu na zmianę systemu z 3.0 na 3.5 nie będzie można również importować bohaterów z Jedynki do Dwójki.

Chcielibyśmy, żeby Obsidian wypuścił nieco więcej screenshotów. :-)

Nie dalej, niż półtora miesiąca temu, na ATARI GoPlay2 Ferret Baudoin przyznał, że Obsidian nie zastanawiał się jeszcze nad zatrudnieniem kompozytora. Nie minął miesiąc – pojawia się plotka. Owa plotka głosi, że o muzykę do NWN2 miałby zadbać, nie jak w poprzedniej części Jeremy Soule, ale Mark Morgan. Ten sam Mark Morgan, który graczom o uszy obił się jako kompozytor, jak też współkompozytor ścieżek dźwiękowych do Planescape: Torment, Age of Mythology, Civilization: Call to Power, Fallout oraz Fallout 2, The Residents: Bad Day on the Midway, Dark Seed II, czy Zork Nemesis: The Forbidden Lands. Plotka nie wydaje się nielogiczna, gdyż Mark Morgan w przeszłości, podobnie jak Feargus Urqhart pracował dla Black Isle Studio.

Czy fani Neverwinter Nights będą bili pokłony przed wielkim sequelem wielkiej gry, czy też zjedzą z butami ekipę Obsidianu? Moja babcia mawia „Ani nie chwal, ani nie gań dnia, nim zajdzie słońce”. Na zachód słońca trzeba będzie jeszcze troszkę poczekać. Atari, francuski wydawca gry, planuje (planuje przez duże „pe”) premierę Neverwinter Nights 2 na drugi kwartał 2006 roku.

Patrycja „Soleil Noir” Rodzińska

NADZIEJE:

  • ulepszony, znacznie prostszy Toolset;
  • przejrzysty interfejs;
  • ciekawsza, aniżeli w Jedynce rozgrywka singleplayerowa.

OBAWY:

  • Oby Obsidian poprzez ogromną presję i chęć sprostania oczekiwaniom graczy nie zamienił NWN2 w „neverending project”, jak pewien nasz rodzimy producent swój tytuł...
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.