autor: Patrycja Rodzińska
Neverwinter Nights 2 - zapowiedź - Strona 3
NWN przetłumaczono na 10 języków, sprzedano w 40 krajach świata w liczbie ponad 2 milionów egzemplarzy. Gra od chwili jej wydania otrzymała około osiemdziesięciu różnych nagród. Trudno się dziwić, że kontynuacja NWN wzbudza tak żywe zainteresowanie.
Przeczytaj recenzję Neverwinter Nights 2 - recenzja gry
Jeśli chodzi o silnik graficzny NWN2, to wbrew wcześniejszym zapowiedziom Obsidian zrezygnował z Aurory. Jak przyznał w wywiadzie dla francuskiego site’u Les Nuits de Padhiver starszy programista graficzny – Brian D. Lawson, ekipa doszła do wniosku, że rozsądniejszym rozwiązaniem będzie napisanie nowego engine’u skrojonego na miarę potrzeb gry, aniżeli ciągłe ulepszanie Aurory. Taki „zabieg” wiąże się jednak z brakiem możliwości konwersji modułów z NWN1 do NWN2.
Jako że sequel został oparty na systemie Dungeons&Dragons, w wersji 3.5, to ze względu na zmianę systemu z 3.0 na 3.5 nie będzie można również importować bohaterów z Jedynki do Dwójki.

Nie dalej, niż półtora miesiąca temu, na ATARI GoPlay2 Ferret Baudoin przyznał, że Obsidian nie zastanawiał się jeszcze nad zatrudnieniem kompozytora. Nie minął miesiąc – pojawia się plotka. Owa plotka głosi, że o muzykę do NWN2 miałby zadbać, nie jak w poprzedniej części Jeremy Soule, ale Mark Morgan. Ten sam Mark Morgan, który graczom o uszy obił się jako kompozytor, jak też współkompozytor ścieżek dźwiękowych do Planescape: Torment, Age of Mythology, Civilization: Call to Power, Fallout oraz Fallout 2, The Residents: Bad Day on the Midway, Dark Seed II, czy Zork Nemesis: The Forbidden Lands. Plotka nie wydaje się nielogiczna, gdyż Mark Morgan w przeszłości, podobnie jak Feargus Urqhart pracował dla Black Isle Studio.
Czy fani Neverwinter Nights będą bili pokłony przed wielkim sequelem wielkiej gry, czy też zjedzą z butami ekipę Obsidianu? Moja babcia mawia „Ani nie chwal, ani nie gań dnia, nim zajdzie słońce”. Na zachód słońca trzeba będzie jeszcze troszkę poczekać. Atari, francuski wydawca gry, planuje (planuje przez duże „pe”) premierę Neverwinter Nights 2 na drugi kwartał 2006 roku.
Patrycja „Soleil Noir” Rodzińska
NADZIEJE:
- ulepszony, znacznie prostszy Toolset;
- przejrzysty interfejs;
- ciekawsza, aniżeli w Jedynce rozgrywka singleplayerowa.
OBAWY:
- Oby Obsidian poprzez ogromną presję i chęć sprostania oczekiwaniom graczy nie zamienił NWN2 w „neverending project”, jak pewien nasz rodzimy producent swój tytuł...