Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 kwietnia 2001, 12:26

autor: Kacper Kieja

Desperados: Wanted Dead or Alive - przed premierą - Strona 2

Desperados wydaje się być bardzo interesującą propozycją dla miłośników Commandosa, a z uwagi na duży stopień trudności będzie zapewne wymagać od gracza poświęcenia jej dużo uwagi oraz zdolności do nie zrażania się początkowymi niepowodzeniami.

Oczywiście wrogowie nie będą przyglądać się bezczynnie postępowaniu gracza, a wkurzeni potrafią wezwać na pomoc całą armię najemnych zbirów, a taka konfrontacja zazwyczaj dla bohaterów nie kończy się miło. Autorzy twierdzą, że Sztuczna Inteligencja została przygotowana bardzo pieczołowicie, a każda postać pojawiająca się w grze jest charakteryzowana sobie tylko właściwym zestawem cech. Co ważne wiele misji ukończyć będzie można na kilka różnych sposobów, w zależności od tego, jaką ścieżkę postępowania gracz wybierze.

Autorzy zwracają uwagę na fakt zróżnicowanej scenerii, w której toczyć się będą misje. Bohaterowie odwiedzą nie tylko miasta z całą ich westernową scenografią, ale i kopalnie złota, plantacje bawełny oraz jaskinie, znajdą się też na bagnach i na prerii. Akcja misji toczyć się będzie zarówno w dzień jak w nocy, a środowisko ma być w dużym stopniu interaktywne. Oznacza to, że na zbocza skał będzie można się wspinać, drzwi wyważać lub otwierać wytrychem, zamknięte przejścia rozsadzać materiałami wybuchowymi, niszczyć ważne instalacje itp. Dodatkowego realizmu doda fakt, że w grze pojawią się liczne dialogi i wypowiedzi, których celem jest nie tylko "popchnięcie" akcji, ale i nakreślenie lokalnego kolorytu oraz maksymalne urealnienie występujących w grze postaci.

Gra będzie miała bardzo skromne wymagania sprzętowe, a to z uwagi, że zaimplementowano w niej grafikę 3D, co powoduje, że nie są potrzebne akceleratory ani mocny procesor (wystarcza PII 233). Jednak konserwatywna, "rysowana" grafika 2D prezentuje się w tym wypadku całkiem sympatycznie. Pytanie tylko, czy brak trzeciego wymiaru nie wpłynie na zubożenie dostępnych opcji.

Desperados: Wanted Dead or Alive wydaje się być bardzo interesującą propozycją dla miłośników Commandosa, ale z uwagi na duży stopień trudności będzie zapewne wymagać od gracza poświęcenia jej dużo uwagi oraz zdolności do nie zrażania się początkowymi niepowodzeniami.

Kacper Kieja

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.