Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 kwietnia 2001, 12:26

autor: Kacper Kieja

Desperados: Wanted Dead or Alive - przed premierą - Strona 2

Desperados wydaje się być bardzo interesującą propozycją dla miłośników Commandosa, a z uwagi na duży stopień trudności będzie zapewne wymagać od gracza poświęcenia jej dużo uwagi oraz zdolności do nie zrażania się początkowymi niepowodzeniami.

Oczywiście wrogowie nie będą przyglądać się bezczynnie postępowaniu gracza, a wkurzeni potrafią wezwać na pomoc całą armię najemnych zbirów, a taka konfrontacja zazwyczaj dla bohaterów nie kończy się miło. Autorzy twierdzą, że Sztuczna Inteligencja została przygotowana bardzo pieczołowicie, a każda postać pojawiająca się w grze jest charakteryzowana sobie tylko właściwym zestawem cech. Co ważne wiele misji ukończyć będzie można na kilka różnych sposobów, w zależności od tego, jaką ścieżkę postępowania gracz wybierze.

Autorzy zwracają uwagę na fakt zróżnicowanej scenerii, w której toczyć się będą misje. Bohaterowie odwiedzą nie tylko miasta z całą ich westernową scenografią, ale i kopalnie złota, plantacje bawełny oraz jaskinie, znajdą się też na bagnach i na prerii. Akcja misji toczyć się będzie zarówno w dzień jak w nocy, a środowisko ma być w dużym stopniu interaktywne. Oznacza to, że na zbocza skał będzie można się wspinać, drzwi wyważać lub otwierać wytrychem, zamknięte przejścia rozsadzać materiałami wybuchowymi, niszczyć ważne instalacje itp. Dodatkowego realizmu doda fakt, że w grze pojawią się liczne dialogi i wypowiedzi, których celem jest nie tylko "popchnięcie" akcji, ale i nakreślenie lokalnego kolorytu oraz maksymalne urealnienie występujących w grze postaci.

Gra będzie miała bardzo skromne wymagania sprzętowe, a to z uwagi, że zaimplementowano w niej grafikę 3D, co powoduje, że nie są potrzebne akceleratory ani mocny procesor (wystarcza PII 233). Jednak konserwatywna, "rysowana" grafika 2D prezentuje się w tym wypadku całkiem sympatycznie. Pytanie tylko, czy brak trzeciego wymiaru nie wpłynie na zubożenie dostępnych opcji.

Desperados: Wanted Dead or Alive wydaje się być bardzo interesującą propozycją dla miłośników Commandosa, ale z uwagi na duży stopień trudności będzie zapewne wymagać od gracza poświęcenia jej dużo uwagi oraz zdolności do nie zrażania się początkowymi niepowodzeniami.

Kacper Kieja

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!