Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 października 2005, 10:08

autor: Jacek Hałas

Need for Speed: Most Wanted - zapowiedź - Strona 4

Most Wanted spróbuje „unowocześnić” zapomniany już nieco NFS: Hot Pursuit. Nie ma obaw – Most Wanted z pewnością nie podzieli losu Hot Pursuit 2. Zapowiada się nam dość ciekawa ścigałka.

Obecność policji w tego typu produkcji nie powinna być oczywiście dla nikogo zaskoczeniem. Autorzy Most Wanted wyraźnie przykładają się do tego elementu rozgrywki i trzeba przyznać, iż udało im się już wcielić w życie kilka całkiem ciekawych pomysłów. Podstawowa różnica związana będzie z ilością radiowozów biorących udział w pościgu. W drugiej części Hot Pursuit 2 były to pojedyncze sztuki, tym razem będziemy mieli do czynienia z dość pokaźnym „peletonem”. Motyw ten przywodzi na myśl słynne kinowe produkcje pokroju 60 sekund, Znikającego punktu czy Blues Brothers. Policjanci skorzystają również z pomocy śmigłowców, przy czym nie ma się czego obawiać, gdyż latające maszyny ograniczą się wyłącznie do podawania aktualnych namiarów sterowanego przez nas wozu. Ano właśnie, w przeciwieństwie do niemal wszystkich tego typu produkcji, w których wystarczyło jedynie oddalić się na ustaloną odległość, aby móc skutecznie zgubić pościg, w Most Wanted tego typu akcje zakończą się najprawdopodobniej niepowodzeniem. Aby pozbyć się goniących radiowozów, posiadany pojazd trzeba będzie dobrze ukryć – na przykład zatrzymując się wewnątrz szopy czy przy jednym z wyższych budynków. Sądząc po poprzednich odsłonach serii, można raczej spokojnie założyć, iż tego typu akcje nie powinny być zbyt wymagające. Stróże prawa w odpowiednich miejscach z pewnością nieco zwolnią, dając wystarczającą ilość czasu do ukrycia auta i tym samym zgubienia pościgu. W ramach ciekawostki warto dodać, iż atakujące nas policyjne radiowozy będzie można wyeliminować z dalszej jazdy, między innymi spychając je na różnorakie przeszkody.

Jestem znanym i cenionym kierowcą rajdowym!! Proszę mnie nie zatrzymywać!

Wspomniany już tryb kariery, podobnie jak w przypadku drugiej części Undergrounda, będzie składał się z szeregu etapów. Aby móc awansować dalej, będziemy musieli wygrać określoną ilość wyścigów. Podstawowa różnica polega jednak na tym, iż postępy w karierze nie będą już obrazowane możliwością obłożenia posiadanych wozów całą masą mniej lub bardziej przydatnych gadżetów (czytaj: akcesoriów tuningowych ;-)), w Most Wanted powalczymy bowiem o punkty respektu. Zasady rozgrywki będą raczej dość oczywiste – wygrywasz = zdobywasz respekt = otrzymujesz możliwość startowania w bardziej prestiżowych wyścigach. W miarę rozwoju rozgrywki umiejętności komputerowych mistrzów kierownicy będą oczywiście rosły, policja wystawi natomiast do walki coraz większą liczbę radiowozów.

Samochody paradoksalnie nie będą już odgrywały najistotniejszej roli (gra skoncentruje się na pościgach, a nie zdobywaniu i rasowaniu wozów), jednak zadbano o odpowiednią ilość sportowych maszyn. Część z nich (BMW M3 GTR, Mazda RX-8) powinniście znać już z opublikowanych przez EA materiałów. Pełna lista obejmie takie modele jak: Porsche Carrera GT, Mercedes-Benz SLR, Audi TT, Chevrolet Corvette, Ford GT40 (nowsza wersja), Lotus Elise, Ford Mustang (starszy i nowszy) czy Mitsubishi Eclipse. Podobnie jak w przypadku dwóch pierwszych odsłon Hot Pursuit, także i teraz policja będzie dysponowała zarówno klasycznymi radiowozami (głównie Fordy Crown Victoria), jak i mocno podrasowanymi sportowymi maszynami.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.