Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 października 2005, 10:08

autor: Jacek Hałas

Need for Speed: Most Wanted - zapowiedź - Strona 2

Most Wanted spróbuje „unowocześnić” zapomniany już nieco NFS: Hot Pursuit. Nie ma obaw – Most Wanted z pewnością nie podzieli losu Hot Pursuit 2. Zapowiada się nam dość ciekawa ścigałka.

No dobrze... a o czym właściwie najnowsza odsłona serii NFS będzie mówiła? Sądzę, iż wielu Czytelników zdążyło się już domyślić. W trakcie zabawy spróbujemy zdobyć tytuł najbardziej poszukiwanego przez policję mistrza kierownicy. Na uwagę zasługuje fakt, iż autorzy Most Wanted obiecują przywiązać nieco większą uwagę do fabuły. W Underground 2 element ten praktycznie nie istniał. W zapowiadanej ścigałce mamy być regularnie „atakowani” wyśmienicie zrealizowanymi scenkami przerywnikowymi. Odnoszę jednak wrażenie, iż większości fanów tego typu pozycji nowinka ta w ogóle nie zainteresuje. :-)

Korzystając z okazji wspomnę jeszcze o jednej sprawie, która wśród zagorzałych fanów sagi zdołała wywołać niemałą burzę. Jako że postępy opisywanej serii śledzę praktycznie od samego początku jej istnienia, również nie mogę tej informacji zignorować. Nie od dziś wiadomo, iż koncern Electronic Arts lubi wydawać swoje największe hity na wiele różnych platform. Do niedawna nie widziałem w tym nic złego, poszczególne wersje niczym istotnym się pomiędzy sobą nie różniły. Pomijam tu oczywiście fakt, iż niektóre platformy są wyraźnie słabsze, przez co gra musi wyglądać na nich gorzej, zazwyczaj jest też mniej grywalna. Ostatnio jednak sytuacja uległa zmianie, na rynku pojawiła się bowiem znana zapewne Czytelnikom przenośna konsolka PSP. Rozumiem chęć wypromowania tego sprzętu, aczkolwiek w moim osobistym przekonaniu Electronic Arts posunął się zbyt daleko w tych działaniach. Wersja przeznaczona na handhelda firmy Sony będzie wyposażona w szereg elementów nieobecnych w pozostałych edycjach Most Wanted. Nie miałbym jeszcze nic przeciwko temu, gdyby kieszonkowa konsola obdarzona została kilkoma niezbyt istotnymi szczegółami. Problem polega na tym, iż wersja ta będzie w znaczny sposób wyróżniała się na tle pozostałych edycji gry. Tyczy się to w głównej mierze obecności trybu pozwalającego wcielić się w funkcjonariusza policji. Zgodzicie się chyba ze mną, iż nie jest to jakaś drobnostka. Na tym jednak nie koniec! Edycja przeznaczona na PSP wzbogacona zostanie również nowymi modelami aut oraz najprawdopodobniej poszerzoną mapą. Ocenę tego typu postępowań pozostawiam Czytelnikom. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, iż wspomnianymi bonusami obdarzona zostanie wersja, która z powodu całej masy ograniczeń (niewielki ekranik, ograniczone możliwości sprzętowe itp.) nie będzie mogła pochwalić się najwyższym poziomem grywalności...

Prace nad drugą częścią „Wing Commandera” ruszyły pełną parą! ;-)

No dobrze, ponarzekałem trochę, pozazdrościłem posiadaczom PSP... pora na konkrety. ;-) Na początek kilka słów na temat planowanych trybów zabawy. To, iż rozbudowana kariera będzie stanowiła centralny punkt programu, nie powinno być dla nikogo szczególnym zaskoczeniem. Tryb ten pod wieloma względami będzie przypominał swojego odpowiednika z drugiej części Undergrounda. Podobnie jak w przypadku poprzedniej odsłony serii, także i teraz będziemy mogli dowolnie (tj. w ramach ograniczonej niewidocznymi ścianami przestrzeni ;-)) eksplorować przygotowaną przez producentów mapę, brać udział w wybranych przez siebie imprezach, wyszukiwać dodatkowe bonusy (jak np. paczki z gotówką), czy odwiedzać różnorakie sklepy. Most Wanted wprowadzi oczywiście szereg ciekawych innowacji. Autorzy gry planują przede wszystkim zwiększyć ruch uliczny. Przechodnie najprawdopodobniej nie pojawią się, ale będzie za to policja. Stróże prawa mają być przede wszystkim wyczuleni na wszelkie próby przekraczania dozwolonej prędkości. Znając politykę EA „niebiescy” zignorują zapewne pomniejsze stłuczki czy nieprzepisowe zmienianie pasów. ;-)

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.