Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 września 2005, 12:09

autor: Łukasz Malik

Gun - pierwsze spojrzenie - Strona 3

GUN jest niezwykle filmowy i zrealizowany z dużym rozmachem. Klimat skorumpowanego, przesiąkniętego złem i zdradą Dzikiego Zachodu wprost wycieka z ekranu.

Przeczytaj recenzję Gun - recenzja gry

GUN od strony wizualnej prezentuje się przyzwoicie (pokazano nam wersję na konsolę Xbox). Budynki i wnętrza nie odstają od obecnych standardów, niestety ogromne otwarte przestrzenie są puste i nieco kanciaste. Przygotowywane wersje na konsolę Xbox 360 i PC mają mieć grafikę dopasowaną do możliwości tych maszyn, czy tak faktyczne będzie, przekonamy się po premierze. Postacie są bardzo dobrze wymodelowane i poruszają się bardzo naturalnie, gdyż zdecydowana większość animacji do efekt wielogodzinnych sesji montion capture, ruchy ust wirtualnych postaci również stworzono na bazie nagranych wypowiedzi aktorów. Warto zwrócić uwagę także na konie, za których naturalne poruszanie odpowiada dopracowana animacja szkieletowa. Pojedynki z ich udziałem są niezwykle efektowne, możemy tratować naszych przeciwników, zestrzeliwać ich z siodła lub ranić same wierzchowce, a wszędzie wzbijają się tumany kurzu. Gdy połączymy wizualną otoczkę ze świetnym udźwiękowianiem oraz dynamiczną muzyką, otrzymamy iście wybuchową mieszankę. Fani westernów będą wniebowzięci.

GUN prezentuje się bardzo interesująco, Dziki Zachód w grach komputerowych nie był zbytnio eksploatowanym tematem, a nieustanne porównania do serii GTA mogą przysporzyć tej grze wielu fanów. Niestety cała jej konstrukcja pozostaje niewiadomą, choć zapowiadana nieliniowość i wolność dobrze wróży temu produktowi, to stworzenie żywego i wiarygodnego świata, w którym gracz nie będzie się nudził jest bardzo trudne, być może Neversoftowi się to uda. GUN zadebiutuje na sklepowych półkach już w listopadzie tego roku, firma LEM zapowiada polską wersję, która zapewne obejmie jedynie napisy, gdyż szkoda by było zmarnować taką obsadę.

Łukasz „Verminus” Malik

NADZIEJE:

  • świetny, westernowy klimat;
  • wiarygodnie, dobrze zagrane postacie;
  • efektowne i dynamiczne pojedynki.

OBAWY:

  • nie najwyższych lotów grafika.
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.