autor: Łukasz Malik
Gun - pierwsze spojrzenie - Strona 3
GUN jest niezwykle filmowy i zrealizowany z dużym rozmachem. Klimat skorumpowanego, przesiąkniętego złem i zdradą Dzikiego Zachodu wprost wycieka z ekranu.
Przeczytaj recenzję Gun - recenzja gry
GUN od strony wizualnej prezentuje się przyzwoicie (pokazano nam wersję na konsolę Xbox). Budynki i wnętrza nie odstają od obecnych standardów, niestety ogromne otwarte przestrzenie są puste i nieco kanciaste. Przygotowywane wersje na konsolę Xbox 360 i PC mają mieć grafikę dopasowaną do możliwości tych maszyn, czy tak faktyczne będzie, przekonamy się po premierze. Postacie są bardzo dobrze wymodelowane i poruszają się bardzo naturalnie, gdyż zdecydowana większość animacji do efekt wielogodzinnych sesji montion capture, ruchy ust wirtualnych postaci również stworzono na bazie nagranych wypowiedzi aktorów. Warto zwrócić uwagę także na konie, za których naturalne poruszanie odpowiada dopracowana animacja szkieletowa. Pojedynki z ich udziałem są niezwykle efektowne, możemy tratować naszych przeciwników, zestrzeliwać ich z siodła lub ranić same wierzchowce, a wszędzie wzbijają się tumany kurzu. Gdy połączymy wizualną otoczkę ze świetnym udźwiękowianiem oraz dynamiczną muzyką, otrzymamy iście wybuchową mieszankę. Fani westernów będą wniebowzięci.
GUN prezentuje się bardzo interesująco, Dziki Zachód w grach komputerowych nie był zbytnio eksploatowanym tematem, a nieustanne porównania do serii GTA mogą przysporzyć tej grze wielu fanów. Niestety cała jej konstrukcja pozostaje niewiadomą, choć zapowiadana nieliniowość i wolność dobrze wróży temu produktowi, to stworzenie żywego i wiarygodnego świata, w którym gracz nie będzie się nudził jest bardzo trudne, być może Neversoftowi się to uda. GUN zadebiutuje na sklepowych półkach już w listopadzie tego roku, firma LEM zapowiada polską wersję, która zapewne obejmie jedynie napisy, gdyż szkoda by było zmarnować taką obsadę.
Łukasz „Verminus” Malik
NADZIEJE:
- świetny, westernowy klimat;
- wiarygodnie, dobrze zagrane postacie;
- efektowne i dynamiczne pojedynki.
OBAWY:
- nie najwyższych lotów grafika.