Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 września 2005, 11:48

autor: Jacek Hałas

Serious Sam II - zapowiedź - Strona 3

Kontynuacja słynnej strzelanki FPS. Po raz kolejny wcielamy się w postać tytułowego twardziela i ruszamy do walki z hordami wrogo nastawionych istot.

Przeczytaj recenzję Serious Sam II - recenzja gry

O wiele ciekawiej zapowiadają się zupełnie nowe stwory. Z racji tego, iż w końcowym produkcie ma się ich pojawić całe mnóstwo wspomnę jedynie o kilku „egzemplarzach”, które wydały mi się najbardziej interesujące. Wygląda przede wszystkim na to, iż producenci gry czują się bardziej swobodnie, niektóre projekty będą bowiem wyjątkowo niecodzienne. Co powiecie na przykład na wiedźmy, które na dodatek skorzystają ze znanych wszystkim miłośnikom bajek latających mioteł? Albo na klaunów rzucających w stronę Sama ciasteczkami wypełnionymi materiałami wybuchowymi? Tego typu „udziwnień” w finalnym produkcie będzie znacznie więcej. Sympatykom irracjonalnych rozwiązań przeciwnicy ci powinni jednak przypaść do gustu. Na uwagę zasługuje również fakt, iż poszczególne potwory mają charakteryzować się większą inteligencją. Świetnym przykładem będą pojawiający się w niektórych miejscach dowódcy, którzy będą mogli organizować wrogie oddziały. Ciekawi mnie tylko to, w jaki sposób wszystko to zostanie ukazane, skoro w poprzednich edycjach gry potwory ginęły w zastraszająco szybkim tempie...

Arsenał dostępnych broni zapowiada się nadzwyczaj imponująco. Z racji tego, iż nie mamy tu do czynienia z realistyczną grą taktyczną, tytułowy bohater będzie mógł taszczyć ze sobą nawet kilkanaście zróżnicowanych giwer. Na pierwszy plan wysuwa się dość ciekawie zrealizowana piła, przy użyciu której będziemy mogli rozcinać bliżej rozlokowanych wrogów. Sądząc po opublikowanych już materiałach można dojść do wniosku, iż będzie to wyjątkowo potężne narzędzie, dzięki któremu w przeciągu kilku sekund pozbędziemy się sporej grupy przeciwników. W grze nie zabrakło oczywiście znanych z poprzedniej odsłon serii giwer – rewolwerów, shotguna, karabinu maszynowego, minuguna czy też ogromnej armaty, przydatnej szczególnie w trakcie starć z bardziej wytrzymałymi potworami. Na uwagę zasługują projekty poszczególnych broni. Trzeba przyznać, iż prezentują się one dość niecodziennie. Modele te w udany sposób wydają się jednak komponować z pozostałymi elementami gry, ze szczególnym uwzględnieniem wspomnianych już przeciwników. Jeśli zaś chodzi o nowe giwery, należy przede wszystkim wspomnieć o działku plazmowym, które przywodzi na myśl słuszne skojarzenia z serią Doom. Jeszcze ciekawiej prezentuje się zapowiadana przez producentów możliwość korzystania z... papug. Ptaki te będą mogły zrzucać na wybranych przez nas przeciwników potężne bomby! W wielu miejscach gry skorzystamy ponadto ze stacjonarnych dział (maszynowych, laserowych itd.), tak aby skuteczniej pozbyć się wyjątkowo licznych grup przeciwników.

Tylko u nas – ekstremalny Kosiarex 3000 w promocyjnej cenie!!

Jedno z poważniejszych usprawnień opisywanej strzelanki związane będzie z możliwością korzystania z wielu różnych środków transportu. Zapowiadana produkcja pod wieloma względami zdaje się przypominać serię Halo. Podobnie jak w hitowym FPS-ie od Bungie Software, także i tu będziemy mogli korzystać zarówno z pojazdów naziemnych, jak i latających maszyn. Okupowane przez Sama wehikuły będą nie tylko odpowiednio opanerzone, ale i wyposażone w różnego rodzaju działka.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!