Serious Sam II - zapowiedź - Strona 3
Kontynuacja słynnej strzelanki FPS. Po raz kolejny wcielamy się w postać tytułowego twardziela i ruszamy do walki z hordami wrogo nastawionych istot.
Przeczytaj recenzję Serious Sam II - recenzja gry
O wiele ciekawiej zapowiadają się zupełnie nowe stwory. Z racji tego, iż w końcowym produkcie ma się ich pojawić całe mnóstwo wspomnę jedynie o kilku „egzemplarzach”, które wydały mi się najbardziej interesujące. Wygląda przede wszystkim na to, iż producenci gry czują się bardziej swobodnie, niektóre projekty będą bowiem wyjątkowo niecodzienne. Co powiecie na przykład na wiedźmy, które na dodatek skorzystają ze znanych wszystkim miłośnikom bajek latających mioteł? Albo na klaunów rzucających w stronę Sama ciasteczkami wypełnionymi materiałami wybuchowymi? Tego typu „udziwnień” w finalnym produkcie będzie znacznie więcej. Sympatykom irracjonalnych rozwiązań przeciwnicy ci powinni jednak przypaść do gustu. Na uwagę zasługuje również fakt, iż poszczególne potwory mają charakteryzować się większą inteligencją. Świetnym przykładem będą pojawiający się w niektórych miejscach dowódcy, którzy będą mogli organizować wrogie oddziały. Ciekawi mnie tylko to, w jaki sposób wszystko to zostanie ukazane, skoro w poprzednich edycjach gry potwory ginęły w zastraszająco szybkim tempie...
Arsenał dostępnych broni zapowiada się nadzwyczaj imponująco. Z racji tego, iż nie mamy tu do czynienia z realistyczną grą taktyczną, tytułowy bohater będzie mógł taszczyć ze sobą nawet kilkanaście zróżnicowanych giwer. Na pierwszy plan wysuwa się dość ciekawie zrealizowana piła, przy użyciu której będziemy mogli rozcinać bliżej rozlokowanych wrogów. Sądząc po opublikowanych już materiałach można dojść do wniosku, iż będzie to wyjątkowo potężne narzędzie, dzięki któremu w przeciągu kilku sekund pozbędziemy się sporej grupy przeciwników. W grze nie zabrakło oczywiście znanych z poprzedniej odsłon serii giwer – rewolwerów, shotguna, karabinu maszynowego, minuguna czy też ogromnej armaty, przydatnej szczególnie w trakcie starć z bardziej wytrzymałymi potworami. Na uwagę zasługują projekty poszczególnych broni. Trzeba przyznać, iż prezentują się one dość niecodziennie. Modele te w udany sposób wydają się jednak komponować z pozostałymi elementami gry, ze szczególnym uwzględnieniem wspomnianych już przeciwników. Jeśli zaś chodzi o nowe giwery, należy przede wszystkim wspomnieć o działku plazmowym, które przywodzi na myśl słuszne skojarzenia z serią Doom. Jeszcze ciekawiej prezentuje się zapowiadana przez producentów możliwość korzystania z... papug. Ptaki te będą mogły zrzucać na wybranych przez nas przeciwników potężne bomby! W wielu miejscach gry skorzystamy ponadto ze stacjonarnych dział (maszynowych, laserowych itd.), tak aby skuteczniej pozbyć się wyjątkowo licznych grup przeciwników.

Jedno z poważniejszych usprawnień opisywanej strzelanki związane będzie z możliwością korzystania z wielu różnych środków transportu. Zapowiadana produkcja pod wieloma względami zdaje się przypominać serię Halo. Podobnie jak w hitowym FPS-ie od Bungie Software, także i tu będziemy mogli korzystać zarówno z pojazdów naziemnych, jak i latających maszyn. Okupowane przez Sama wehikuły będą nie tylko odpowiednio opanerzone, ale i wyposażone w różnego rodzaju działka.