Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 września 2005, 11:48

autor: Jacek Hałas

Serious Sam II - zapowiedź - Strona 2

Kontynuacja słynnej strzelanki FPS. Po raz kolejny wcielamy się w postać tytułowego twardziela i ruszamy do walki z hordami wrogo nastawionych istot.

Przeczytaj recenzję Serious Sam II - recenzja gry

Właściwy przebieg rozgrywki również nie powinien być dla nikogo zaskoczeniem, Serious Sam II pozostanie bowiem w zgodzie ze swoimi poprzednikami, koncentrując naszą uwagę wyłącznie na dynamicznych starciach z przeważającymi siłami wroga. W tej grze nie trzeba będzie szukać żadnych kluczy ani innych tego typu obiektów. Do celu zawsze będzie prowadziła jedna ścieżka, a sam gracz nie będzie się mógł zgubić. Odnoszę jednak wrażenie, iż sympatykom tego typu strzelanek nie będzie to w żaden sposób przeszkadzało. Korzystając z okazji warto wspomnieć, iż podobnie do wydanych już odsłon sagi, będziemy mogli wybierać pomiędzy kilkoma poziomami trudności. Autorzy Serious Sama II obiecują, iż na najwyższych ustawieniach będziemy non-stop zarzucani nowymi grupami przeciwników. Wygląda więc na to, iż po raz kolejny tytułowy mięśniak będzie miał pełne ręce roboty. ;-) Jeden z podstawowych zarzutów wysuwanych w stronę pierwszej części Serious Sama a także jego nieoficjalnej kontynuacji dotyczył wyglądu otoczenia, które dla wielu graczy po pewnym czasie stawało się zbyt monotonne. Autorzy omawianego sequela zauważyli na szczęście ten problem. W Serious Sam II odwiedzimy w sumie siedem bardzo zróżnicowanych światów, między innymi dżunglę, bagna, pustynię, tundrę czy też futurystyczne miasto o nazwie Siriusopolis, przywodzące na myśl klasyczne filmy science-fiction pokroju Gwiezdnych wojen. W sumie do pokonania będzie około czterdziestu plansz.

Pierwsze screeny z nieoficjalnego dodatku do „RollerCoaster Tycoona 3”. ;-)

Kolejne fragmenty mapy będą zapewne odblokowywane dopiero po zlikwidowaniu wszystkich okolicznych przeciwników, autorzy gry obiecują również, iż w trakcie rozgrywki wpadniemy na wielu mniejszych (rangą, nie rozmiarami ;-)) bossów, z którymi będziemy się oczywiście musieli uporać. W trakcie zabawy spotkamy zarówno „starych znajomych”, jak i zupełnie nowe typy istot, przygotowane wyłącznie z myślą o opisywanej kontynuacji. Do tej pierwszej grupy z pewnością należy zaliczyć znane wszystkim miłośnikom wcześniejszych poczynań Sama szkieletorki. Podstawowa różnica będzie polegała na tym, iż w zapowiadanym sequelu pojawią się w kilku różnych „wersjach”. W trakcie zabawy wpadniemy też między innymi na próbujące staranować nas „byczki” czy też biegających samobójców, których w dalszym ciągu trzeba będzie likwidować z dystansu.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.