Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 września 2005, 12:01

autor: Łukasz Malik

Star Wars: Battlefront II - już graliśmy!

Battlefront II zapewni fanom Gwiezdnych Wojen wrażenia, jakich nie da im żadna inna gra multi. Battlefield chować się nie musi, ale studio Pandemic idzie w dobrym kierunku i liczba zmian i ulepszeń powinna zadowolić każdego fana pierwszej części gry.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Już prawie rok minął już od premiery Star Wars: Battlefront, pierwszoosobowej gry akcji nastawionej na rozgrywkę w sieci, którą w kilku słowach można określić jako Battlefield osadzony w świecie Gwiezdnych Wojen. Battlefront okazał się dużym przebojem, zyskując status najlepiej sprzedającej się gry z uniwersum Star Wars i choć nikt nie wystawiał jej na ołtarze, ani nie przypinał metki kultowej gry, to był to bardzo solidny, choć mało innowacyjny produkt.

Miałem okazję widzieć drugą odsłonę Batllefronta w akcji na pokazie zorganizowanym na tegorocznej imprezie Activate i zagrać w wersję na konsolę PlayStation 2 – to znacznie ułatwia przewidywania względem wersji PC. Bez wahania mogę stwierdzić, że Battlefront II będzie co najmniej bardzo dobrą kontynuacją – ludzie z Pandemic od razu zabrali się za tworzenie sequela, zanim jeszcze były znane wyniki finansowe pierwszej części, widocznie „góra” miała nosa. Co podkreślał David Collins – producent z ramienia Lucas Arts, ogromny nacisk położono na komentarze i opinie graczy. Wiele pomysłów i trybów rozgrywki jest owocem sugestii społeczności skupionej wokół pierwszego Battlefronta. Dodano i usprawniono masę rzeczy, autorzy zapewniają, że gra jest 4 (!) razy większa i bardziej rozbudowana od poprzedniczki, chociaż do tej informacji podchodziłbym z lekką dozą sceptycyzmu.

Epizod III wkracza do gry

Jednym z oczywistych usprawnień kontynuacji jest dodanie planet, pojazdów i jednostek związanych z Epizodem III. Tak więc nie zabraknie pojedynków w kryjówce generała Grievousa na Utapau czy gorących wrażeń z pokrytego lawą Mustafaru. Tym samym, Star Wars Battlefront II będzie grą, w której przeżyjemy wydarzenia z wszystkich sześciu epizodów. Obok zawartości znanej z Zemsty Sithów, grę rozszerzono także o wydarzenia ze starej trylogii. Warto w tym momencie wymienić Tantive’a IV, czyli statek, którym Leia uciekała przed Vaderem na początku Nowej Nadziei czy wnętrze Gwiazdy Śmierci. W sumie nowych lokacji będzie 12 i nie zabraknie też tych obecnych w pierwszej części gry. Generalnie autorzy nie zabrali nic z poprzedniczki, jedynie dodali i usprawnili to i owo, tak więc to, co lubiłeś w pierwszym Battefroncie, na pewno znajdziesz w drugiej części.

Gwiazda śmierci nie jest miejscem zbyt przyjaznym dla Wookiech.

Kampania dla pojedynczego gracza

Jednym z poważniejszych zarzutów stawianych pierwszemu Battlefrontowi jest potraktowanie po macoszemu graczy preferujących rozgrywkę w pojedynkę. Obecne w nim dwie kampanie oraz tryb Conquest delikatnie mówiąc rozczarowywały. Chociaż autorzy zdają sobie sprawę, że „Podbój” niezbyt przypadł graczom do gustu, to zdecydowali się go pozostawić w drugiej części i wprowadzić doń kilka modyfikacji i bonusów. Podobnie jak w pierwszej części będziemy mogli pograć na dowolnej mapie z botami, ale głównym daniem w części gry dla pojedynczego gracza będzie kampania „Rise of the Empire”. Tych, którzy w tym momencie poczuli nagły przypływ ciemnej strony mocy muszę nieco ostudzić, nie pokierujemy w niej poczynaniami młodego Anakina. Jak na tego typu grę przystało, szarym Clone Trooperem, który przez 20 misji będzie piął się w górę po szczeblach kariery, zmieniał nocniki na głowie na coraz bielsze, by w końcu stanąć u boku samego Vadera. Ghhhh Ghhh Ghhhh. Misje mają być bardziej zróżnicowane obok standardowych idź i zabij, będziemy sabotować bazę wroga lub odbijać zakładników, wyłączać osłony etc.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.