Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 lipca 2005, 12:28

autor: Jacek Hałas

25 to Life - zapowiedź - Strona 4

Akcja „25 to Life” osadzona zostanie w jednym z wielkich amerykańskich miast. Podobnie jak w przypadku serii GTA, autorzy gry nie podadzą jego nazwy, a gra będzie traktowała o pojedynkach gangsterów z policją.

Przeczytaj recenzję 25 to Life - recenzja gry

Oprawa wizualna 25 to Life na chwilę obecną zdaje się najgorszym elementem tego produktu. Co tu dużo mówić, na opublikowanych już materiałach gra nie wygląda zbyt ładnie. 25 to Life prezentuje pod tym względem zbliżony poziom do gier wydanych dwa lata temu. Posiadacze konsol (szczególnie PS2) do tego typu ograniczeń są zapewne przyzwyczajeni, właścicieli komputerów osobistych uproszczenia te mogą jednak irytować. Plansze (w finalnej wersji ma być ich około piętnastu) jak na razie prezentują się nadzwyczaj ubogo. Dodatkowych elementów, które można byłoby niszczyć nie jest zbyt wiele. O ile w przypadku poziomu rozgrywanego na stacji metra byłoby to jeszcze zrozumiałe, o tyle etap zlokalizowany w barze w finalnym produkcie powinien zaoferować coś więcej. Optymizmem nie napawają również rozmyte tekstury. Wersja na PC będzie zapewne „standardową” konwersją z konsol nowej generacji. Nie ma więc co liczyć na żadne rewelacje. Posiadaczy PeCetów irytować będą też zapewne ogromne ikony informujące o stanie amunicji (idiotyczny pomysł z pokazywaniem każdego naboju) czy zdrowia sterowanej postaci. Tak jak mówię, do premiery pozostało jeszcze sporo czasu. Znaczna część tych elementów może więc jeszcze ulec poprawie. 25 to Life z pewnością nie zawiedzie natomiast w kwestii jakości ścieżki dźwiękowej. W trakcie zabawy będziemy mogli słuchać kilkudziesięciu utworów takich wykonawców jak MX, Tupac czy Ghostface Killah.

A teraz uśmiechnij się ładnie do kamery... ;-)

25 to Life budzi jak na razie mieszane odczucia. Pomysł stworzenia sieciowego gangsta-shootera może wydawać się ciekawy. Gra na obecnym stadium produkcji nie prezentuje się jednak zbyt dobrze. Posiadaczy konsol tytuł ten może zainteresować, na nie w dalszym ciągu nie trafia bowiem zbyt dużo tego typu pozycji. Właściciele komputerów osobistych są pod tym względem w znacznie lepszej sytuacji. Jeśli więc PeCetowa wersja nie doczeka się jakichś poważnych usprawnień, nie wróżę jej sukcesu. O tym przekonamy się jednak dopiero w październiku, gdyż na ten miesiąc zapowiedziano premierę 25 to Life.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • pierwsza gangsterska strzelanka do zabawy w Sieci? może być ciekawie...
  • różnice pomiędzy stronami konfliktu będą raczej dość spore.

OBAWY:

  • PeCetowcom taki typ rozgrywki może nie przypaść do gustu.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.