Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 czerwca 2005, 11:37

autor: Jacek Hałas

Sudden Strike 3: Arms for Victory - zapowiedź - Strona 2

„Sudden Strike 3” powinien przypaść do gustu miłośnikom współczesnych strategii. Doświadczonych graczy mogą niepokoić zapowiadane uproszczenia, aczkolwiek mile podnieca fakt, że walki w SS3 będą rozgrywały się na jednej OGROMNEJ mapie.

Producenci trzeciej odsłony kultowej serii nie zapominają oczywiście o miłośnikach organizowania potyczek sieciowych. Podobnie jak w przypadku singleplayera, walki będą rozgrywane na jednej ogromnej mapie. Generalnie będziemy mieli do czynienia z dwoma stronami konfliktu (Alianci i Trzecia Rzesza), przy czym każda z nich będzie „reprezentowana” przez jednego lub więcej graczy. W tym drugim przypadku zawodnicy będą mogli być odpowiedzialni za różne typy wojsk (lądowe, morskie lub powietrzne).

Niewiele wiadomo jeszcze na temat przewidywanych trybów gry. Zabawa z pewnością nie ograniczy się wyłącznie do konieczności wyeliminowania wszystkich jednostek podległych przeciwległej stronie konfliktu. Korzystając z okazji warto również wspomnieć o planowanych zabezpieczeniach, dzięki którym cheaterzy, zmora multiplayerowych potyczek, mają być raz na zawsze wyeliminowani z rozgrywki. Przykład wielu innych gier rozgrywanych w Sieci pokazuje jednak, iż takie obietnice mogą nie znaleźć swojego potwierdzenia w rzeczywistości. Autorzy SS3 nie zapominają również o miłośnikach dokonywania różnorakich modyfikacji. Zapowiadana gra będzie posiadała rozbudowany edytor kampanii, map oraz jednostek.

Wynajmę działkę w spokojnej okolicy.

Zastosowanie jednej ogromnej mapy, na której rozgrywane będą działania wojenne, wymusiło na producentach zapowiadanej strategii przygotowanie zupełnie nowego interfejsu. Autorzy gry jednocześnie zdają się też pamiętać o mniej doświadczonych osobach, dla których dokonywanie operacji na kilkudziesięciu różnych oknach sprawiałoby duże problemy. Planuje się, iż interfejs będzie składał się z kilku poziomów. Najniższy poziom pozwoli na dokładną kontrolę poszczególnych jednostek lub grup oddziałów znajdujących się w określonym miejscu na planszy, najwyższy da możliwość objęcia wzrokiem działań mających miejsce na całej mapie, dzięki czemu uniknie się niepotrzebnych wpadek. System ten zostanie oczywiście wzbogacony o całą masę przydatnych narzędzi, między innymi podręcznych map, dzięki którym lepiej będzie można zorientować się w aktualnej sytuacji. Trzeba jednak przyznać, iż całość brzmi dość tajemniczo. O jakości tego elementu przekonamy się zapewne dopiero po opublikowaniu wersji demo lub premierze właściwej gry.

W trakcie zabawy będziemy mogli pokierować całą masą jednostek lądowych, morskich lub powietrznych. W poprzednich odsłonach serii element ten stał na bardzo wysokim poziomie, nie widzę więc szczególnych powodów do obaw. Opublikowane już materiały sugerują, iż w SS3 większą niż dotychczas rolę odegrają jednostki wodne. Będziemy mogli sterować ogromnymi krążownikami, łodziami podwodnymi (przydadzą się one do tropienia wrogich konwojów), ale i niewielkimi statkami, dzięki którym przetransportujemy surowce czy też zbadamy określony wycinek mapy. Istotną rolę w trakcie zabawy odegrają przybrzeżne porty, dzięki którym dostarczymy na ląd niezbędne surowce czy większe ilości piechoty.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.