Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 czerwca 2005, 11:19

autor: Krzysztof Gonciarz

StarCraft: Ghost - przed premierą - Strona 3

Akcja gry toczy się 4 lata po wydarzeniach przedstawionych w expansion packu do Starcrafta – Brood Warze. W tym czasie zmutowana Sarah Kerrigan, królowa Roju, stała się najpotężniejszą istotą we wszechświecie.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Uczestniczący w wieloosobowych bojach gracze nie będą zmuszeni do ciągłego wcielania się w postaci Ghostów. W nasze ręce oddane zostaną 4 zupełnie różne postacie – lekka piechota (Light Infantry), Marines, Firebaci oraz właśnie „psychonauci”. Różnić się oni mają praktycznie wszystkim – od rodzaju uzbrojenia, poprzez możliwości „gimnastyczne”, na umiejętnościach prowadzenia pojazdów kończąc. Trzeba przyznać, że miło będzie wcielić się w zakutego w potężną zbroję Firebata i ochoczo krzyknąć „Let’s burnnn!” w sposób, który zachwycał nas w 1998 roku. Arsenał różnorodnych zagrań, które są bezpośrednim wynikiem wprowadzenia aż czterech dostępnych postaci, zaobserwować możemy na jednym z trailerów. Ręcznie sterowane rakiety Firebatów, podkładanie ładunków wybuchowych pod pojazdy przez piechurów, lockdownowanie Ghostów i wielkie naparzanie w wykonaniu Marines – no po prostu miodzik, ale czy zapewni grze aż taką żywotność, jaką cieszyli się jej wielcy poprzednicy?

A to z kolei przypomina jedną mapkę z Quake’a 3.

Graficzna strona SC:G budzi niejednoznaczne odczucia. Z jednej strony zaobserwować możemy dużą szczegółowość i dość zaawansowaną fizykę, podczas gdy z drugiej gra zdaje się być dość sterylna, kanciasta wręcz. Brakuje efektów środowiskowych i jakichś mniej plastikowych etapów. Trudno się na tę chwilę ustosunkować. Pozostaje ufać w deklaracje Blizzarda, twierdzącego, że gra nie ukaże się na półkach sklepowych tak długo, jak wszystko nie zostanie w niej dopięte na ostatni guzik. Jedno jest tylko pewne – dział Blizza odpowiedzialny za przygotowywanie cut-scenek nie odpuszcza i wciąż dystansuje konkurencję o lata świetlne zarówno pod względem techniczno-rzemieślniczym, jak i stricte filmowym. I choć zaprezentowany filmik prezentujący Ghosta nie jest może aż tak wgniatający w ziemię jak intra do WoW-a albo (OMG!) Diablo 2, ale wciąż pozostaje na poziomie „włos jeży się na głowie”. Spanikowani Marines, ziejący ogniem piekielnym Firebaci, potężny Ultralisk, wykopujące się spod ziemi Hydraliski – no po prostu kwintesencja tego, czym był/jest Starcraft.

Kult Blizzarda jest czymś niezwykłym w branży gier wideo. W zasadzie sam fakt, że mówimy tutaj o ich najnowszym projekcie już nobilituje go do miana „oczekiwanego z niecierpliwością”. Tym razem jednak oprócz niecierpliwości rodzi się także niepewność. Czy uda się podtrzymać trwającą od czasów The Lost Vikings passę niezapomnianych, jedynych w swoim rodzaju hitów? Czy Ghost nie zginie w gąszczu podobnych TPP-ów, albo nie przejdzie niejako bez echa z uwagi na szum, jaki na początku 2006 roku rozlegać się będzie wokół konsol nowej generacji? Trzymajmy kciuki za „naszych chłopców” – oby znów dali nam coś, czego nie zapomnimy.

Krzysztof „Lordareon” Gonciarz

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.