Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 maja 2005, 11:21

autor: Jacek Hałas

RollerCoaster Tycoon 3: Soaked! - zapowiedź - Strona 3

W RTC3: Soaked! niemal każde urządzenie będzie w mniej lub bardziej widoczny sposób powiązane z wodą. Zasady rozgrywki pozostaną jednak bez większych zmian. W dalszym ciągu będziemy musieli dbać o sytuację finansową parku i jego ciągłą rozbudowę.

Jednym z niezbyt często wykorzystywanych, ale przy tym niezwykle widowiskowych elementów RCT3 był pokaz fajerwerków, który można było przygotować na potrzeby posiadanego parku. Opisywany dodatek zaproponuje narzędzie, dzięki któremu będzie można dodać wiele nowych typów podobnych atrakcji. Co powiecie na widowiskowy pokaz laserowy, którego efekty będą szczególnie widoczne nocą? Do dyspozycji gracza oddane zostaną narzędzia, dzięki którym będzie mógł projektować profesjonalne spektakle z użyciem wspomnianych laserów, ale i światła, muzyki czy wody. Nie można również zapomnieć o CoasterCam, dzięki której można było osobiście testować wszystkie postawione atrakcje. W Soaked! możliwości tego urządzenia zostaną nieznacznie poszerzone. Pojawi się na przykład opcja osobistego polewania gości z pokładu pędzącej kolejki rollercoastera.

Wizualnie „Soaked!” zapowiada się nadzwyczaj dobrze.

To, że oprawa audiowizualna gry zapowiada się nadzwyczaj dobrze nie powinno nikogo dziwić. Autorzy zdają się w pełni wykorzystywać możliwości, które daje im wszechobecna woda. Zaprezentowane typy konstrukcji sprawiają miłe wrażenie. Szkoda natomiast, że nie zdecydowano się poprawić modeli gości, którzy od czasu premiery podstawowej wersji RCT3 zdołali się już nieco „zestarzeć”. Sądząc po opublikowanych materiałach można raczej spokojnie założyć, iż wymagania gry w znacznym stopniu nie wzrosną. Autorzy poprawią też zapewne wszystkie poważniejsze błędy. Mam tu przede wszystkim na myśli znane z podstawowej wersji programu utrudnienie, które po pewnym czasie zniechęcało gości do ponownego odwiedzania postawionych atrakcji.

RollerCoaster Tycoon 3: Soaked! zapowiada się na wyjątkowo udany dodatek. Gra będzie zawierała wystarczającą liczbę nowych atrakcji, dzięki którym powinna przyciągnąć do siebie sympatyków trzeciej części gry. Miejmy tylko nadzieję, że do czasu oficjalnej premiery rozszerzenia właściwy RCT3 doczeka się wreszcie polskiej wersji a sam add-on ukaże się bez poważniejszych poślizgów.

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.