Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 maja 2005, 11:21

autor: Jacek Hałas

RollerCoaster Tycoon 3: Soaked! - zapowiedź - Strona 2

W RTC3: Soaked! niemal każde urządzenie będzie w mniej lub bardziej widoczny sposób powiązane z wodą. Zasady rozgrywki pozostaną jednak bez większych zmian. W dalszym ciągu będziemy musieli dbać o sytuację finansową parku i jego ciągłą rozbudowę.

Z obiektów „ogólnych” warto byłoby wspomnieć o atrakcji umożliwiającej organizowanie kontrolowanych skoków ze spadochronem. Na samych konstrukcjach możliwości Soaked! się jednak nie skończą. Odwiedzający park goście będą mogli wynajmować leżaki czy też kupować dmuchane materace. W tym drugim przypadku skorzystają z rozmieszczonych w okolicy basenów. Obiekty te najprawdopodobniej nie będą pobierały żadnych opłat za korzystanie z ich „usług”, z pewnością pomogą jednak przyciągnąć do parku nowych zwiedzających. Skoro już mowa o basenach to nie można pominąć tematu licznych zjeżdżalni, które w przypadku Soaked! będą mniej lub bardziej pokręcone. Gracz będzie na przykład mógł postawić ogromne tuby wpadające do akwenu wodnego czy też zjeżdżalnię niewiele ustępującą obiektom, na których rozgrywane są zawody bobslejowe.

Jeden z ciekawszych elementów Soaked! będzie związany z samą wodą. Pojawi się bowiem możliwość polewania odwiedzających park gości. Do tego celu będzie można skorzystać z armatek wodnych, oczywiście nieporównywalnie słabszych od urządzeń wykorzystywanych przez organy straży pożarnej. Autorzy zapewniają, iż obserwowanie reakcji oblanych gości będzie sprawiało ogromną przyjemność. Ciekawi mnie to, w jaki sposób wpłynie to na ich opinię o całym parku. Warto również dodać, iż sami goście będą mogli się wzajemnie polewać i to nie tylko stojąc na twardym gruncie, ale i siedząc w przejeżdżającym kilka metrów nad ziemią rollercoasterze. Pozostałe wodne atrakcje związane są z orkami, delfinami i innymi podwodnymi żyjątkami. Będą one wykorzystane głównie przy organizowaniu widowiskowych pokazów wodnych z udziałem publiczności. Co ciekawe, sam gracz będzie mógł zaplanować przebieg takiego widowiska korzystając z niezbyt skomplikowanych narzędzi edycyjnych. W niektórych przypadkach sami goście będą mogli oddziaływać na zwierzęta. Większej ilości szczegółów na chwilę obecną jeszcze nie ujawniono. Korzystając z okazji warto również wspomnieć o pracownikach parku przebranych za podwodne żyjątka. Elementu tego zabrakło w podstawowej wersji programu. To dobrze, że autorzy gry zwrócili uwagę na to uchybienie.

Goście otrzymają możliwość obserwacji podwodnego życia.

Licznych modyfikacji doczekają się narzędzia edycyjne gry. Zaprojektowanie basenu czy też ogromnego wodospadu ograniczyć się ma do kilku kliknięć myszą. Bardziej doświadczeni gracze będą oczywiście mogli przygotować ciekawsze obiekty. Autorzy nie zapominają jednak o początkujących strategach, którym z pewnością przypadnie do gustu uproszczony interfejs obsługi. Z elementów nieobecnych w podstawowej wersji RCT3 warto wspomnieć o możliwości budowania dwóch typów tuneli. Standardowe podziemne obiekty będą oczywiście pomagały w lepszej organizacji parku. Będzie to szczególnie zauważalne na planszach rozgrywanych na terenach górzystych. Drugi typ tuneli będzie związany z możliwością projektowania ścieżek turystycznych. Cała zabawa polega na tym, aby u odwiedzających park gości wywołać złudzenie przebywania pod powierzchnią wody. Zwiedzający będą mogli podziwiać podwodne życie czy też zapoznawać się z różnymi gatunkami ryb czytając porozmieszczane w różnych miejscach tabliczki informacyjne.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.