Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 maja 2005, 12:02

autor: Szymon Błaszczyk

S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo - zapowiedź

Dobrych samochodówek opartych na licencji znanych koncernów samochodowych mieliśmy w ostatnich latach jak na lekarstwo. Na szczęście, w ciągu następnych kilku miesięcy sytuacja ta może się zmienić...

Przeczytaj recenzję S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Dobrych samochodówek opartych na licencji znanych koncernów samochodowych mieliśmy w ostatnich latach jak na lekarstwo. Był Ford Racing, który doczekał się nawet sequela, ale i tak żadna z części nie zrobiła zbyt dużej furory. Jedyną naprawdę wyśmienitą produkcję stanowił NFS: Porsche Unleshead. Tylko czy to wystarcza aż po dzień dzisiejszy, aby zaspokoić głodnych adrenaliny graczy? Odpowiedz jest prosta – zdecydowanie nie! Na szczęście, w ciągu następnych kilku miesięcy sytuacja ta może się zmienić i do walki o pierwsze miejsce na podium licencjonowanych wyścigówek może wkroczyć kolejna gra, a to za sprawą dobrze obeznanego w temacie gier wyścigowych Milestone. Tenże producent, wraz ze swym najnowszym dziełem Squadra Corse Alfa Romeo, ma spore szanse odnieść sukces rynkowy i wreszcie dołożyć swoje pięć groszy do symulatorów wirtualnych rajdów. Mimo, że ostatnia produkcja Milestone (Lambhorgini FX) do rewelacyjnych nie należała, to raczej nie mamy się co martwić o ostateczny rezultat, gdyż trzeba przypomnieć, że jest to także twórca rewelacyjnego niegdyś Screamera.

Tylko Alfa Romeo

Zanim jednak przystąpimy do walki o sławę i zwycięstwo, czeka nas ciężka przeprawa przez menu. Co prawda jest ono przejrzyste i nawet efektowne, ale zbyt długi okres pomiędzy przełączaniem się do kolejnych działów może naprawdę zirytować. Nie byłoby to problemem, gdyby nie to, iż jest to gra również tworzona na konsole. Pozostaje mieć nadzieję, że ekipa Milestone poprawi nieco nawigację w menu. Zdecydowanie ważniejszym elementem każdej gry rajdowej jest zaplecze samochodowe. Łatwo możemy wywnioskować, że przyjdzie nam zasiąść jedynie za kierownicami Alf.

Lecz nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło i dzięki takiemu rozwiązaniu zobaczymy wszystkie modele Alfy Romeo przeznaczone do użytku drogowego. Nie zabraknie również bolidów, które już dawno wyszły z linii produkcyjnej, a także sportowych oraz prototypowych. Alfa 147 2.0 Twin Spark, Alfa GT „Racing”, Giulia T22, Alfa 156 GTA Super 2000’ 03 czy Alfa 147 GTA (2002) to tylko kilka zabawek, jakimi przyjdzie nam się ścigać po szosach przygotowanych dla największych twardzieli. Oczywiście Milestone poświęciło sporo czasu na dokładne zapoznanie się z każdym z modeli, więc nie mamy się co martwić o rzeczywiste oddanie ich parametrów.

Słoneczna Italia

Tras i torów w S.C.A.R jest naprawdę mnóstwo. Szczególnie interesująco zapowiadają się te pierwsze. Wyobraźcie sobie emocjonujący przejazd poprzez centrum Milanu, Rzymu czy innego włoskiego miasta. Będą też miejsca mniej znane, ale za to bardzo klimatyczne jak np. Golfo di Salermo, Sycylia lub Toskania. Tak, trasy będą obejmowały tylko i wyłącznie Półwysep Apeniński. Całkiem inaczej przedstawia się sytuacja z torami rajdowymi. W tym przypadku wybierzemy się do kilku znanych, nie tylko włoskich, europejskich miejsc. Warto zaznaczyć, że Hockenhaimring, Valenciana, Donington Park należą do jednych z lepiej przedstawionych szos w całej historii samochodówek. Oczywiście, inne trasy również będą dokładnie odwzorowane, co oznacza, że nie mamy powodów do niepokoju.

Captain Blood - przed premierą
Captain Blood - przed premierą

Przed premierą

„Captain Blood” z pewnością będzie grą trochę inną niż „Sea Dogs”, ale mimo to z warto na nią czekać. Po raz kolejny będziemy mieć okazję, by zanucić wirtualne Jo-ho-ho! i butelka rumu!

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.