Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 marca 2005, 12:36

autor: Hubert Marciniak

World Racing 2 - przed premierą

„World Racing 2” będzie zawierał wszystkie te elementy, których brakowało w części pierwszej i pojawiały się najczęściej w postaci „życzeń” na różnego rodzaju forach dyskusyjnych czy mailach do producenta. Zapowiada się nieźle.

Przeczytaj recenzję World Racing 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Mercedes-Benz World Racing miał być grą-reklamówką koncernu ze Stuttgartu – ot, taki „product placement” w coraz popularniejszym segmencie rozrywkowym. Wszystko szło dobrze, grę robiła firma Synetic doświadczona już na polu wyścigów choćby stworzeniem znakomitej (acz mocno niedocenionej) gry MB Truck Racing poruszającej tematykę wyścigów ciężarówek. Kolejne zdjęcia oraz filmy z MBWR utwierdzały graczy w przekonaniu, że na grę warto czekać i będzie ona co najmniej dobra. Co ciekawe, efekt końcowy był lepszy niż wynikałoby z zapowiedzi – wprawdzie po drodze Mercedes-Benz wycofał się z firmowania gry swoją nazwą, jednak nie zmieniło to jej oblicza. World Racing to gra w całości poświęcona Mercedesom, począwszy od standardowych modeli A, C, E, S, SL, poprzez maszyny znane z torów wyścigowych i desek kreślarskich (CLK-GTR, Vision SLR), a skończywszy na modelach wręcz muzealnych (SL280 Pagoda, 300SL Gullwing). To, że w grze dostępne były samochody tylko jednej firmy, w żaden sposób nie wpłynęło na jej atrakcyjność (w sensie negatywnym). WR oferowała znakomitą grafikę, dobry (realistyczny) model jazdy, ogromny wybór samochodów, zarówno pod względem modeli jak i wersji silnikowych. Mimo że tytuł ten nie zdobył ogromnej popularności, jego debiut należy zaliczyć do bardzo udanych. Graczom bardzo się spodobała produkcja firmy Synetic i kwestią czasu było zaanonsowanie części następnej. Tak też się stało. W niecałe pół roku po tamtej premierze, jeden z przedstawicieli TDK wspomniał o rozpoczęciu prac nad World Racing 2.

Pierwsze nieoficjalne informacje pochodzące od ludzi z TDK Mediactive (wydawca i współproducent) mówiły o tym, że WR2 zaoferuje graczom 6 odmiennych marek samochodów. Było to pod koniec 2003 roku. Na oficjalną informację o rozpoczęciu prac nad WR2 musieliśmy czekać aż do sierpnia 2004, kiedy to tworzenie WR2 stało się faktem i jednocześnie pewne wcześniejsze doniesienia zostały potwierdzone. Otóż faktycznie, w grze będzie 6 różnych marek, przy czym jedynym pewnym kandydatem jest Volkswagen AG. Firma ta będzie reprezentowana przez takie modele jak Lupo, Beatle, Golf, Phanteon, Touareg i najprawdopodobniej supersportowy model koncepcyjny W12.

No dobrze, a jacy inni producenci samochodów pojawią się w WR2? W tej kwestii nie ma jeszcze pewności. W zapowiedziach pojawił się takie firmy jak Audi, Bugatti, Lamborghini, Seat, Skoda oraz ABT-Sportsline, czyli znana niemiecka firma tuningowa zajmująca się przeróbkami niektórych z wspomnianych marek. Po zdjęciach, jakie pojawiły się w Internecie można było domniemać, że w grze znajdzie się również AC Cobra, który to samochód, wraz z pozostałymi, da liczbę 27 różnych modeli. Jakich, tego dowiemy się zapewne niebawem, kiedy Synetic podpisze odpowiednie umowy licencyjne. Jak na razie zrobił to jedynie z VW, z którym też bardzo blisko współpracuje przy tworzeniu gry.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?