autor: Daniel Sodkiewicz
You are Empty - przed premierą - Strona 2
Najwybitniejsi naukowcy Związku Radzieckiego rozpoczęli eksperymenty genetyczne i psychologiczne, mające na celu stworzenie mutantów. Nowi, super ludzie, mieli zawładnąć pozostałą częścią globu, ze śpiewem na ustach powiększając potęgę komunizmu.
Przeczytaj recenzję You are Empty - recenzja gry
Mieszkańcy bezludnego miasta
Naszymi przeciwnikami będą zmutowani mieszkańcy miasta, czyli zarówno ludzie, jak i zwierzęta, jakie znalazły się w obrębie metropolii. Oczywiście nie wszystkie potwory będą kierować się bezmyślną żądzą krwi, wiele z nich zaliczać się będzie do „mądrych bestii”, za których myślenie odpowiada wyśrubowana Sztuczna Inteligencja. Nie powinniśmy się więc zdziwić, gdy okaże się, że jeden ze zmutowanych przyjemniaczków śledził nas przez kilka minut, aby w najmniej odpowiednim dla nas momencie wbić się zębami w nasz kark. Co zaś tyczy się broni, jakie posłużą nam do eliminacji zagrożenia, niestety nie wiadomo zbyt dużo na ich temat. Niemniej jednak po analizie pierwszych screenshotów wiadomo, że będą to m.in.: siekiery, noże, kosy (takie do koszenia zboża), przeróżne metalowe i drewniane pręty, nie powinno także zabraknąć broni palnej.

Komunistyczny horror
Wąskie uliczki i klimat niczym z serii Silent Hill oraz przerażająco nastrojowa muzyka mają sprawić, że You Are Empty zostanie zaliczone do gier wywołujących szybsze bicie serca, a może i nawet nerwicę w przypadku mniej odpornych na stres graczy. Grafika gry stworzona na enginie DS2 zapowiada się rewelacyjnie – realistyczna gra świateł we wspaniały sposób stworzy nastrój zagrożenia i samotności.
Ale czym tak naprawdę jest You Are Empty i do jakiego gatunku gier należy go zaliczyć? Programiści z Digital Spray Studios okrasili swój produkt mianem gry FPS z elementami przygodówki, w której prócz umiejętności zręcznościowych wykorzystywanych przy typowych strzelankach, przyda się także graczowi ogólna umiejętność rozwiązywania różnego rodzaju zagadek i łączenia faktów. Co za tym idzie, fabuła gry ma obfitować w dużą ilość ciekawych wydarzeń, a sama rozgrywka będzie w bardzo rozbudowany sposób nieliniowa – zapowiadane jest nawet kilkanaście różnych zakończeń. Większość problemów będzie zaś można rozwiązać na trzy sposoby: poprzez walkę w otwartym starciu, cichą eliminację wroga lub całkowite ominięcie zagrożenia (np. wybór okrężnej, ale bezpiecznej drogi). Premiera gry (przewidziano tylko wersję PC) zapowiadana jest na rok 2005, z niewielkimi nadziejami na końcówkę roku 2004.
Daniel „KULL” Sodkiewicz