Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 października 2004, 09:30

autor: Łukasz Malik

Still Life - zapowiedź - Strona 3

Victoria skończyła z wyróżnieniem psychologię i kryminalistykę na uniwersytecie w Quantico. Po studiach tworzyła portrety psychologiczne seryjnych morderców i gwałcicieli. Doskonałe wyniki w pracy sprawiły, że szybko awansowała na terenową agentkę FBI.

Przeczytaj recenzję Still Life - recenzja gry

Nowe szaty króla

Za grafikę w Still Life odpowiedzialny jest mocno zmodyfikowany silnik Syberii II. Dodano m.in. obsługę dynamicznych świateł i cieni. Jednak warstwa techniczna to nie wszystko, Syberia urzekała doskonale przemyślanymi projektami poziomów, które były pełne artyzmu i wyczucia dobrego smaku. Still Life ma nas zachwycać tym samym i najprawdopodobniej tak będzie, widać to już po pierwszych screenach, zresztą za grafikę odpowiedzialni są ci sami ludzie. Kosmetycznym poprawkom uległa kieszeń, przedmioty, które się w niej znajdują będą w pełni trójwymiarowe. Będziemy mogli dowolnie je obracać i przybliżać widok, autorzy zapowiadają co najmniej jedną zagadkę, do której kluczem będzie niewidoczny na pierwszy rzut oka detal, a ujrzymy go dopiero przy bliższym przyjrzeniu się danemu przedmiotowi. Zmiany nie ominęły sterowania, ponieważ gra jest także tworzona na konsolę X-Box, Still Life jest od razu dostosowywany do sterowania padem. Posiadacze pecetów są w uprzywilejowanej sytuacji, będziemy mogli wybrać sposób sterowania – pozostać przy starym, dobrym point & click lub sterować przy pomocy klawiatury.

Słowo na dobranoc

Still life zdobył kilka wyróżnień na targach E3 i ma realną szansę zdobyć taką popularność, jak dwie gry o przygodach Kate Walker. Na horyzoncie Dreamfall, Myst IV i cała masa mniej rozreklamowanych przygodówek, będzie w czym wybierać, ale tytuł najlepszej gry przygodowej 2005 roku otrzyma tylko jedna gra. Czy będzie to Still Life? Są ku temu przesłanki; ciekawa historia, doskonały klimat, piękna grafika, doświadczony zespół i świetne przerywniki filmowe. Czego chcieć więcej?

Łukasz „Verminus” Malik

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!