Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 października 2004, 09:30

autor: Łukasz Malik

Still Life - zapowiedź - Strona 2

Victoria skończyła z wyróżnieniem psychologię i kryminalistykę na uniwersytecie w Quantico. Po studiach tworzyła portrety psychologiczne seryjnych morderców i gwałcicieli. Doskonałe wyniki w pracy sprawiły, że szybko awansowała na terenową agentkę FBI.

Przeczytaj recenzję Still Life - recenzja gry

Post Mortem + Sybieria = Still Life

Do tego równania należało by jeszcze dodać ułamek CSI: Crime Scene Invastigation oraz całość pomnożyć przez klimat filmu Siedem. Tak w matematycznym skrócie można podsumować główne założenia przyświecające twórcom. Still Life i Post Mortem łączą się nie tylko postacią Gustava McPhersona, w grze obecny będzie także charakterystyczny klimat detektywistycznego filmu w stylu noir. Ulice Pragi wyglądają świetnie, szara kolorystyka, stare kamienice i nieodzowna nocna sceneria będą doskonałym tłem opowiedzianej historii. Na szczęście, w przeciwieństwie do Post Mortem, w nowej grze Microids nie użyto kolejnej mutacji silnika Omini 3D, ale zmodyfikowanego engine’u Syberii, ale o tym kilka akapitów niżej.

Zagadkowa sprawa

Przyjrzyjmy się najistotniejszemu składnikowi gier przygodowych czyli zagadkom. Tylko jeden raz podczas całej rozgrywki będziemy zbierać dowody rzeczowe z miejsca przestępstwa. Będzie się to odbywać w podobny sposób jak to miało miejsce w CSI: Crime Scene. Autorzy przywiązują ogromną wagę do tego, aby zagadki były bardzo zintegrowane z osią fabularną, zabraknie też sztucznych „utrudniaczy” w postaci mechanicznych układanek. To nie Schizm czy Myst a dobry thriller utrzymany w konwencji gry przygodowej. Mimo to, nieraz zostaniemy zaskoczeni rodzajem stawianych przed nami zadań. Jedną z oryginalniejszych zagadek, z której twórcy są najbardziej dumni, jest sterowanie prototypowym robotem do rozbrojenia bomb, którego Victoria „pożyczyła” z oddziału saperów. Naszym zadaniem będzie poprowadzenie robota pomiędzy wiązkami laserów i wyłączenie systemu odpowiedzialnego za ich zasilanie. Still Life będzie całkowicie pozbawione elementów zręcznościowych. Nie oznacza to, że gra będzie nudna. Sceny akcji zobaczymy w doskonale wyreżyserowanych prerenderowanych przerywnikach filmowych. Dwa teasery, które widziałem dają nam jedynie przedsmak tego, co zobaczymy w finalnym produkcie. Wyglądają świetnie i są bardzo klimatyczne. Co prawda nagie ciało w wannie pełniej krwi to oklepany motyw znany z wielu thrillerów, ale zawsze sprawdza się świetnie.

W Still Life użyto dość oryginalny i prosty w założeniach system dialogowy. Gdy klikniemy na napotkaną postać lewym przyciskiem myszy, rozmowa potoczy się oficjalnym, służbowym torem. Gdy chcemy przejść do meritum szybko, takie rozwiązanie będzie najlepsze. Prawy przycisk odpowiedzialny jest za mniej oficjalny, prywatny ton. Postacie będą bardziej wylewne, dowiemy się od nich więcej o nich samych jak i całej historii, język używany w trybie nieoficjalnym będzie zabarwiony potocznymi wyrazami i przekleństwami. Gdy już zdobędziemy niezbędne nam informacje, pojawi się ikona, która umożliwi przerwanie dialogu. Ciekawe, jak się ten system sprawdzi w praniu.... ehm.... graniu.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!