Zoo Tycoon 2 - przed premierą - Strona 2
„Zoo Tycoon 2” zapowiada się na udany sequel. To dobrze, że autorzy gry nie poprzestali na wymianie engine’u na w pełni trójwymiarowy – gracz będzie mógł nawet wcielić się w postać jednego z turystów zwiedzających zoo.
Przeczytaj recenzję Zoo Tycoon 2 - recenzja gry
Dostępne tryby będą się raczej prezentowały standardowo. Challenge Mode będzie oferował pojedyncze wyzwania, etapy te mają być stosunkowo krótkie. Zupełnym przeciwieństwem będzie rozbudowana kampania (Campaign Mode), w skład której wejdzie kilka rozbudowanych etapów. Kolejne zadania mają łączyć się w logiczną całość, gracz będzie na przykład musiał przekształcić podupadające zoo w ekscytujący i przynoszący zarazem ogromne zyski obiekt czy też wyhodować niezwykle rzadkie gatunki zwierząt. Ostatnim z dostępnych trybów będzie Free Form Mode, który w całości skoncentruje uwagę gracza na obserwowaniu własnoręcznie konstruowanego parku rozrywki. Gracz nie będzie ograniczany w tym przypadku żadnymi funduszami, dzięki czemu rozbuduje zoo wedle własnych upodobań. Być może to tylko takie złudzenie, ale można zauważyć, iż gra stanie się nieco prostsza. Autorzy Zoo Tycoona 2 więcej uwagi zdają się poświęcać oddaniu klimatu prawdziwego zoo, aniżeli problemom finansowym i organizacyjnym związanym z jego zarządzaniem. Ale i tu będziemy mieli do czynienia z dodatkowym ułatwieniem. Miłośnicy pierwszej części gry często narzekali na utrudniony system konstruowania wybiegów dla posiadanych gatunków zwierząt. Gracz nie tylko musiał własnoręcznie wszystko postawić, ale i na przykład dopasować wystrój klatki do upodobań danego okazu. W najnowszej odsłonie serii będą na nas czekały drastyczne zmiany albowiem pojawi się specjalne narzędzie, które automatycznie zapełni wybieg potrzebnymi obiektami. Element ten był widoczny na jednym z trailerów ukazujących przebieg właściwej rozgrywki i muszę przyznać, iż będzie działał raczej bez większych zarzutów. Na szczęście narzędzie to dotyczy wyłącznie wystroju wybiegów, cała reszta pozostanie w rękach gracza. Będzie on musiał stawiać toalety, ławki, lampy, upiększające okolicę fontanny, ale i różnorakie budki (z napojami, zabawkami itd.) czy restauracje. Możliwych do postawienia obiektów ma być oczywiście znacznie więcej niż w pierwszej części, niektóre pozostaną, dojdzie też cała masa nowych konstrukcji.
Zastosowanie widoku 3D zaowocuje obecnością dwóch nowych sposobów spędzania wolnego czasu. Gracz przede wszystkim będzie mógł wcielić się w postać jednego z turystów zwiedzających zoo. Element ten zapowiada się nadzwyczaj dobrze. Co ciekawe, postacią steruje się przy użyciu klawiszy, zupełnie jak w klasycznej grze FPS! Na samym zwiedzaniu zabawa się jednak nie skończy. Gracz będzie mógł robić zdjęcia swoim pupilom, a następnie przechowywać je w specjalnie przygotowanym do tego celu albumie. Co więcej, w dalszej części gry pojawią się mini-zadania związane z tym elementem zabawy. Gracz otrzyma na przykład propozycję sfotografowania określonych zachowań danego gatunku zwierzęcia (np. podczas snu czy posiłku). W przypadku sprostania postawionym zadaniom otrzyma się cenne środki pieniężne. Pomimo tego, iż gracz w dalszym ciągu będzie musiał zatrudniać personel, to będzie mógł przejąć obowiązki jednego z opiekunów zwierząt. Podobnie jak w przypadku trybu turysty, gra automatycznie zmieni wtedy kamerę na widok z pierwszej perspektywy. Sterowana przez gracza postać nie będzie co prawda fizycznie istniała, aczkolwiek w wielu przypadkach dane zwierzę trzeba będzie dopiero oswoić, np. wydając zbliżone dźwięki. Gracz będzie mógł wykonywać typowe dla opiekuna czynności – myć zwierzęta, sprzątać po nich, trenować je czy też dostarczać im pożywienie. Element ten należy jednak potraktować jako ciekawostkę, gracz w żadnym wypadku nie będzie mógł zastąpić wszystkich znajdujących się w parku opiekunów.