Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - zapowiedź - Strona 3
Osadzona w Średniowieczu gra, pomimo całej historycznej otoczki, w żadnym stopniu nie będzie bazowała na prawdziwych wydarzeniach. Pod tym względem „Medieval Lords” przypominać będzie raczej słynną serię „The Settlers”.
Przeczytaj recenzję Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry
Na dzień dzisiejszy znane są jedynie szczegóły singleplayera, tryby sieciowe (o ile w ogóle się pojawią) będą stanowiły jedynie tło dla wydarzeń przedstawionych w kampanii dla pojedynczego gracza. Ta zaś ma składać się z dziesięciu coraz trudniejszych i bardziej złożonych misji, nie jest to może zbyt wiele, ale nie ma co teraz narzekać. Być może autorzy Medieval Lords stawiają na ilość a nie jakość. Na podstawie wypowiedzi osób biorących udział w procesie produkcji gry można odnieść wrażenie, iż niemal wszystkie etapy będą opierały się na podbojach sąsiednich lądów. Ci, którzy marzą o spokojnej ekonomicznej rozgrywce bez militarnych wątków mogą więc odejść z kwitkiem. Niewielkim pocieszeniem wydaje się informacja o możliwości zasysania nowych map ze strony producenta.
Na początku wspomniałem o tym, iż świat Medieval Lords zostanie ukazany w trójwymiarowym otoczeniu. Pomimo tego, iż w takich strategiach oprawa audiowizualna nie przesądza o sukcesie bądź porażce danego tytułu, to zdecydowanie warto nieco więcej na ten temat powiedzieć. Gra na dzień dzisiejszy pod tym względem prezentuje się dość dobrze. Budynki sprawiają wrażenie bogatych w detale, to samo tyczy się szczegółowego otoczenia. Nielicznych graczy może zmartwić to, iż plansze nie będą podlegały żadnym deformacjom, na przykład w wyniku prowadzonych bitew. Takie dodatki jak woda wygenerowana przy pomocy technologii Pixel Shader czy realistyczne cienie nie powinny już nikogo dziwić, powoli staje się to standardem. Ciekawi mnie natomiast, jak gra poradzi sobie z wyświetlaniem tych wszystkich detali, szczególnie w przypadku skonstruowania sporej osady czy toczenia kluczowych bitew. Miejmy nadzieję, że engine zostanie odpowiednio dopracowany. Interfejs będzie dopasowany do możliwości współczesnego gracza, tj. maksymalnie uproszczony i obdarzony czytelnymi ikonami. :-) Wydaje się, że w niepamięć odeszły już tytuły, w których trzeba było poświęcić trochę czasu na wyszukanie potrzebnych w danym momencie informacji.
Medieval Lords zapowiada się na dość udany tytuł. Gra nie będzie z pewnością przełomowa, ale na solidną dawkę rozrywki możemy raczej liczyć. Ci gracze, którym nie znudziły się jeszcze średniowieczne klimaty, powinni wypatrywać pojawienia się zapowiadanego tytułu na przełomie października i listopada.
Jacek „Stranger” Hałas