Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 października 2004, 10:40

autor: Jacek Hałas

Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - zapowiedź - Strona 3

Osadzona w Średniowieczu gra, pomimo całej historycznej otoczki, w żadnym stopniu nie będzie bazowała na prawdziwych wydarzeniach. Pod tym względem „Medieval Lords” przypominać będzie raczej słynną serię „The Settlers”.

Na dzień dzisiejszy znane są jedynie szczegóły singleplayera, tryby sieciowe (o ile w ogóle się pojawią) będą stanowiły jedynie tło dla wydarzeń przedstawionych w kampanii dla pojedynczego gracza. Ta zaś ma składać się z dziesięciu coraz trudniejszych i bardziej złożonych misji, nie jest to może zbyt wiele, ale nie ma co teraz narzekać. Być może autorzy Medieval Lords stawiają na ilość a nie jakość. Na podstawie wypowiedzi osób biorących udział w procesie produkcji gry można odnieść wrażenie, iż niemal wszystkie etapy będą opierały się na podbojach sąsiednich lądów. Ci, którzy marzą o spokojnej ekonomicznej rozgrywce bez militarnych wątków mogą więc odejść z kwitkiem. Niewielkim pocieszeniem wydaje się informacja o możliwości zasysania nowych map ze strony producenta.

Na początku wspomniałem o tym, iż świat Medieval Lords zostanie ukazany w trójwymiarowym otoczeniu. Pomimo tego, iż w takich strategiach oprawa audiowizualna nie przesądza o sukcesie bądź porażce danego tytułu, to zdecydowanie warto nieco więcej na ten temat powiedzieć. Gra na dzień dzisiejszy pod tym względem prezentuje się dość dobrze. Budynki sprawiają wrażenie bogatych w detale, to samo tyczy się szczegółowego otoczenia. Nielicznych graczy może zmartwić to, iż plansze nie będą podlegały żadnym deformacjom, na przykład w wyniku prowadzonych bitew. Takie dodatki jak woda wygenerowana przy pomocy technologii Pixel Shader czy realistyczne cienie nie powinny już nikogo dziwić, powoli staje się to standardem. Ciekawi mnie natomiast, jak gra poradzi sobie z wyświetlaniem tych wszystkich detali, szczególnie w przypadku skonstruowania sporej osady czy toczenia kluczowych bitew. Miejmy nadzieję, że engine zostanie odpowiednio dopracowany. Interfejs będzie dopasowany do możliwości współczesnego gracza, tj. maksymalnie uproszczony i obdarzony czytelnymi ikonami. :-) Wydaje się, że w niepamięć odeszły już tytuły, w których trzeba było poświęcić trochę czasu na wyszukanie potrzebnych w danym momencie informacji.

Medieval Lords zapowiada się na dość udany tytuł. Gra nie będzie z pewnością przełomowa, ale na solidną dawkę rozrywki możemy raczej liczyć. Ci gracze, którym nie znudziły się jeszcze średniowieczne klimaty, powinni wypatrywać pojawienia się zapowiadanego tytułu na przełomie października i listopada.

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!