Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 sierpnia 2004, 09:41

autor: Jacek Hałas

RollerCoaster Tycoon 3 - przed premierą - Strona 2

Trzecia część znanej strategiczno-ekonomicznej serii RollerCoaster Tycoon. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie.

Liczba możliwych do postawienia obiektów ma znacząco wzrosnąć. Wzorem wspomnianego już trójwymiarowego Theme Parku zdecydowano się na przygotowanie kilku grup tematycznych. Oprócz standardowego wystroju poszczególne segmenty parku będą mogły być stylizowane na Dziki Zachód, dżunglę, przestrzeń kosmiczną czy paranormalny świat. Liczba planowanych atrakcji jest stosunkowo długa, z ciekawszych warto wymienić domy strachów, ogromne szklane pałace, dobrze znane wielu miłośnikom wesołych miasteczek statki kosmiczne czy też kowbojskie saloony z zatrudnionymi kaskaderami, którzy wyrzucani będą w efektowny sposób na zewnątrz. Element ten związany jest z drugą poważną innowacją w grze, goście odwiedzający park po raz pierwszy będą dzieleni na grupy, np. młodzież, seniorów czy rodziny. Każda z tych grup będzie szukała innych atrakcji i cechowała się odmiennymi wymogami – małe dzieci będą chciały pojeździć na karuzelach, młodzież pobiegnie do kolejek górskich itp. Gra ma też uwzględniać to, iż goście będą odwiedzali park wspólnie (np. jako rodzina), co będzie się oczywiście wiązało z koniecznością zapewnienia im takich atrakcji, które pozwolą im wspólnie spędzić wolny czas. Wzorem słynnych The Sims pojawi się również możliwość stworzenia wirtualnej familii i obserwowania jej reakcji podczas zwiedzania parku. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon serii, w których zwiedzający przypominali małe mróweczki i wyglądali identycznie, w RollerCoaster Tycoon 3 mają oni nie tylko różnić się wyglądem, ale i zachowaniem. Wyraz twarzy ma na przykład odzwierciedlać samopoczucie danego turysty – o tym, na ile obietnice te zostaną spełnione, przekonamy się jednak dopiero po premierze gry. Na koniec jeszcze słów kilka o tytułowym elemencie zabawy, czyli roller coasterach. Tych, których interesują tylko liczby pragnę poinformować, iż w końcowej wersji gry pojawi się ponad 30 typów kolejek górskich, przy czym na jeden typ ma przypadać po kilka konstrukcji. Oprócz tego pozostanie oczywiście opcja skonstruowania własnego roller coastera od podstaw – ma to przebiegać zupełnie bezboleśnie. Interfejs został w związku z tym dość mocno uproszczony, dodatkowo ma pojawiać się specjalne okienko z widokiem FPP, przy czym nie jestem do końca przekonany, czy faktycznie w jakikolwiek sposób pomoże to w zbudowaniu ładnej i funkcjonalnej kolejki. Skonstruowany przez siebie lub twórców roller coaster będzie można przetestować, zajmując jedno z wolnych miejsc w wagoniku. Co ciekawe, goście parku, o których już co nieco wspominałem, mają charakteryzować się odmiennymi reakcjami w trakcie jazdy. Niektórzy zaczną kurczowo trzymać się barierki marząc o tym, aby wagoniki jak najszybciej dotarły do końca, inni z kolei będą czerpali z przejażdżki niebywałą przyjemność.

RollerCoaster Tycoon 3 zapowiada się dość dobrze. Wydaje się, iż przejście w trzy wymiary było dobrym pomysłem. Tych, którzy posiadają słabsze komputery, zainteresuje zapewne fakt, iż autorzy gry pracują nad optymalizacją jej engine’u. RCT3 ma umożliwiać komfortową rozgrywkę na komputerze z procesorem 800MHz i kartą graficzną GeForce 2. Gra będzie jednak wymagała sporej ilości pamięci RAM, 256MB wydaje się absolutnym minimum – zobaczymy, jak ta kwestia będzie przedstawiała się w końcowej wersji. Zapowiadany produkt ma spore szanse na powtórzenie sukcesu swych poprzedników, mam tylko nadzieję, że autorzy nie przesadzą z uproszczeniami, a grafika będzie stanowiła udane tło dla strategicznych posunięć. Jeśli po drodze nie będzie żadnych awarii, to pierwszych wagoników na zbudowanej przez siebie kolejce możemy spodziewać się już w listopadzie.

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.